Potykacze reklamowe i stojaki na ulotki
Potykacze reklamowe i stojaki na ulotki
Potykacz reklamowy to nośnik z pozoru niepotrzebny, zbędny, nie spełniający żadnych funkcji.
A jednak to nie tak. Idąc ulicą napotykamy prawie na każdym kroku potykacze reklamowe. W różnych formach, kolorach, o różnym wyglądzie i zastosowaniu. Od tych klasycznych tablicowych na kredę, po te z ramami OWZ. Zarówno przed sklepami odzieżowymi huczącymi o promocjach czy dostawach towaru, po restauracje informujące o daniach dnia itd.
Potykacze możemy również napotkać w urzędach, szkołach, w kinie czy teatrze.
Bez względu na miejsce ustawienia takiego nośnika, spełniają one jedną funkcję - informacyjną, a co za tym idzie reklamową. Swoim przekazem reklamują miejsce, przed którym zazwyczaj są umieszczone. Zaprojektowane tak, aby wzrok ludzki „wyłapywał” informacje zarówno świadomie, jak i nieświadomie, dzięki wysokości, na której zostaną zawarte wszelakie informacje.
Nośnik tego typu musi być funkcjonalny, łatwy w obsłudze oraz solidny.
Dwustronność systemu sprawia, że manipulujemy większym obszarem dotarcia informacji do odbiorcy.
Jak można wywnioskować z powyższych zdań - potykacz ma zastosowanie zarówno outdoor (na zewnątrz), jak i indoor (wewnątrz).
- Potykacz reklamowy outdoor - potykacz oudoor'owy jak się można domyślić musi być odpowiednio przystosowany do zmiennych warunków panujących na dworze. Od wiosny do zimy. Niezależnie czy aktualnie świeci słońce, pada deszcz czy zaskoczył nas wiatr.
Musi być odpowiednio obciążony wagą ogółu konstrukcji lub posiadać podstawę, którą można wypełnić wodą lub piaskiem, w celu ustabilizowania nośnika na podłożu. Musi być także wykonany z tworzywa odpornego na wilgoć.
Niektóre potykacze zaopatrują nas w tablice, posiadającą bezbarwne plansze, które zakładamy na zamontowaną grafikę czy informację, zatrzaskując ją w ramach, które zabezpieczą ją przed wilgocią czy powiewem wiatru, który mógłby taki wydruk papierowy porwać.
Przykładowy potykacz reklamowy outdoor (z kółkami przy podstawie):
- Potykacz reklamowy whirlwind - Potykacz reklamowy indoor - potykacz indoor'owy to najczęściej dwustronna plansza z ramami OWZ lub taka, z grafiką montowaną na magnesy czy nawet plastikowa konstrukcja z naklejką (jak w przypadku słynnych żółtych potykaczy z lotnisk, z informacją o mokrej czy śliskiej podłodze). Jak w każdym przypadku - cel informacyjny.
Przykładowy potykacz indoor oraz outdoor:
- Potykacz reklamowy typu A
Zarówno w potykaczach outdoor, jak i indoor możemy wybrać wielkość przestrzeni, w jakiej będziemy chcieli umieszczać treść informacyjną- A1, B1 i wiele innych.
Stojak reklamowy to określenie bardzo ogólnikowe. Dysponujemy szeroką ofertą tego typu nośników. Od klasycznych takich jak stojaki na ultoki, poprzez stojaki plakatowe, aż po takie z ekranem LCD i dodatkowo zamontowaną grafiką. Wszystko wedle uznania, miejsca zastosowania i informacji, jaką będzie on dysponował.
Jeśli stojak ma być dodatkiem do stoiska, wystarczy nam w zupełności klasyczny stelaż, jeśli ma być to punkt informacyjny- wskazany jest wybór bardziej rozbudowanego nośnika czy jakiegoś ciekawego kształtu. Wybierając wersję z ekranem LCD, z przekazu wizualnego możemy przejść do audio-wizualnego, dodając dźwięk, pobudzający wyobraźnię odbiorcy..
Dodatkowo można manipulować formatem (A4,A5 itd.), materiałem, z jakiego został stojak wyprodukowany (plastik, aluminium), konstrukcją (stała, składana), kształtem.
Klasyczne wzory stojaków reklamowych:
- Stojak na ulotki ZED A4
- Stojak na ulotki Cascade
Stojak plakatowy:
- Stojak plakatowy Sentry
Stojaki z możliwością zamontowania ekranu LCD:
- Stojak Linear Media
Stojak o nietypowym kształcie:
- Stojak reklamowy Trojan