Dlaczego warto korzystać z reklam billboardowych? Zalety i wady
Przeciętny Polak widzi mnóstwo reklam każdego dnia, a niektóre z nich to bez wątpienia reklamy billboardowe. Występują w wielu różnych kształtach i rozmiarach, zajmując te ogromne tablice po obu stronach jezdni. Zobaczysz je również w centrach miast i wszędzie indziej, gdzie producent billboardów może je umieścić, aby zarabiać pieniądze. Billboardy są częścią reklamy zewnętrznej.
Zdefiniowanie reklamy billboardowej
Termin „billboard” pochodzi od „billing board” (w wolnym tłumaczeniu tablica rozliczeniowa), dużej zewnętrznej powierzchni reklamowej zaprojektowanej w celu przyciągnięcia uwagi kierowców i pieszych. Tablice reklamowe, zwykle rozmieszczone wokół obszarów o dużym natężeniu ruchu samochodowego i pieszych, powinny być proste i efektowne. Działy kreatywne agencji reklamowych chwalą reklamę billboardową za świetne możliwości do stworzenia przełomowej, efektownej reklamy, ale są też pewne wady.
Zalety billboardów
- Będziesz miał pewną publiczność. Nikt, kto zobaczy Twoją reklamę, nie może z łatwością się odwrócić i iść dalej. Obszary, w których często występują opóźnienia i korki, mogą zaoferować spory zasięg reklamowy i duży potencjalny dochód.
- Ci, którzy wielokrotnie podróżują określoną trasą, na przykład osoby dojeżdżające do pracy, będą widzieć Twoją reklamę dzień po dniu. W końcu wywrze to wpływ.
- Dotrzesz do dużej grupy odbiorców w porównaniu z innymi reklamami w mediach.
Wady billboardów
- Dotarcie do określonej grupy docelowej konsumentów za pomocą tablicy może być trudne. Dotrzesz do dużej liczby ludzi z różnych środowisk, ale są szanse, że nie wszyscy będą zainteresowani twoim produktem lub usługą.
- Koszty początkowe mogą być większe niż w przypadku innych form reklamy, a miesięczne koszty utrzymania również będą wyższe. Billboardy są zwykle wynajmowane na miesiąc.
- Wyświetlanie tej samej reklamy dzień po dniu, od poniedziałku do piątku, może zniechęcić niektóre osoby. Coś, co ich lekko denerwowało, kiedy po raz pierwszy zobaczyli reklamę, może zacząć przybierać na sile w kolejnym tygodniu, więc możesz stracić, zamiast generować sprzedaż, jeśli reklama nie jest idealna.
Więcej na temat billboardów
Największy billboard w Polsce znajduje się na Krakowskim Hotelu Forum, ale rozmiary billboardów mogą się znacznie różnić w zależności od lokalizacji. Typowy rozmiary billboardów w Polsce to od 12 do 48 metrów kwadratowych. Billboard w takim stylu jaki znajduje się na Hotelu Forum nazywa się Megaboardem, ich powierzchnia może sięgnąć nawet 300 metrów kwadratowych.
Billboardy kiedyś były tworzone przy użyciu sklejonych ze sobą odcinków papieru, aby utworzyć jeden obraz, ale w dzisiejszych czasach bardziej powszechne jest drukowanie cyfrowe na materiale winylowym. Pozwala to wydrukować cały obraz na jednym arkuszu i można go szybko i łatwo zamontować.
Billboardy zazwyczaj wynajmowane są na okres 3 i więcej miesięcy, więc ważne jest, aby treść była przynajmniej trochę świeża. Billboardy są idealne do długoterminowego przekazywania jasnej i niezakłóconej informacji, więc wszystko bardziej rozbudowane powinno iść gdzie indziej.
Cyfrowe billboardy umożliwiają bardziej kreatywne wykorzystanie powierzchni reklamowej, którą można spersonalizować lub zmieniać na inne reklamy. Klienci mogą czasem zdecydować się na podzielenie się czasem wyświetlania reklam z innymi firmami, wyświetlając przekaz naprzemiennie co kilka minut.
Wykorzystanie billboardu
Reklamy billboardowe mogą być stosunkowo niedrogie w zależności od wielkości i lokalizacji, ale koszty należy wyważyć względem rodzaju wiadomości, którą chcesz przekazać. Billboardy są typem powierzchni, która często jest w polu widzenia przez krótką chwilę, więc przekaz powinien być szybki do przeczytania, zatem nie powinny zawierać zbyt wielu informacji.
Ten rodzaj reklamy może być świetną opcją, jeśli twoja kampania dotyczy świadomości i marki, ale należy tego unikać, jeśli chcesz przekazać wiele informacji o swoim produkcie lub usłudze. Sześć słów to idealna ilość informacji na billboardzie, co niestety może poważnie ograniczyć twoją zdolność komunikowania się z potencjalnymi konsumentami.
Powinieneś również wziąć pod uwagę zawartość i ton billboardu, ponieważ może to mieć pewne negatywne skutki uboczne. Seksualnie prowokujące billboardy powodowały wypadki na drogach i autostradach - reklamy Wonderbra były z tego znane - i nie chcesz, aby negatywny efekt wypadków samochodowych był bezpośrednio powiązana z kampanią reklamową lub produktem.
Billboardy, które są czymś więcej
Są zwykłe billboardy, ale są też billboardy 3D. Ten typ billboardów naprawdę wkracza na kolejny poziom, by przyciągnąć uwagę klientów.
Mimo że parametry billboardów i reklamy na nich są regulowane to reklamodawcy nadal mogą przekraczać granice i tworzyć billboardy, które są warte uwagi. Niektórzy używali dymu i innych efektów specjalnych, a inni nawet mieli ludzi, którzy na billboardach mieszkali.
Taki rodzaj billboardu na ogół nie jest dużo droższy, ponieważ większość kosztów pochodzi z wynajmu powierzchni, a nie z produkcji. Warto próbować być kreatywnym, ponieważ zapewnia to większy zwrot z inwestycji i daje rozgłos medialny, co może sprawić, że twój przekaz zostanie zauważony przez tysiące potencjalnych klientów.
Billboard jest istotną częścią reklamy zewnętrznej, ale nie jest jedynym jej elementem. Zapoznaj się z naszymi systemami reklamy zewnętrznej klikając w poniższy przycisk.