Czy targi reklamowe mogą być skuteczną formą reklamy? Ależ oczywiście! Nie mona jednak liczyć na odniesienie sukcesu poprzez wpasowanie się w ekspozycję kilkudziesięciu niemal identycznych stoisk. Zapewnienie atrakcji i umiejętne przedstawienie oferty lub produktu to jedyne sposoby na wyróżnienie się wśród wielu innych firm, które regularnie biorą udział w wielu wydarzeniach mających na celu promocję firmy. Jak zatem przygotować się do targów i jak wyróżnić swoje stoisko?
Trade show marketing – zwiększ swoją sprzedaż ze stoiskiem reklamowym na targach
Trade show marketing to nic innego jak polskie targi pod angielską nazwą. Jest to jedna z form marketingu bezpośredniego, przez wielu zaliczana do najskuteczniejszych. Potencjał targów reklamowych jest ogromny, ponieważ zazwyczaj gośćmi takich wydarzeń są przedstawiciele dużych firm szukających nowych partnerów lub klienci, którzy są gotowi do zakupów. Czy to oznacza, że uczestnictwo w targach branżowych to gwarantowany sukces? Cóż, niestety nie, ponieważ cała sztuka polega na tym, aby potencjalny klient wybrał właśnie nasze stoisko. Aby było to możliwe, musimy zadbać o odpowiednie zaopatrzenie i stworzenie skutecznej strategii prezentacji firmy.
- Nie traktuj targów jak wystawy
Przedstawienie produktów na targach to konieczność, jednak sama wystawa nie jest wystarczająca do osiągnięcia celów. Targi umożliwiają bezpośredni kontakt z klientem, więc warto wykorzystać taką okazję. Idealnie wyglądające stoisko ma przyciągać wzrok. Potencjalnego klienta powinien witać ścisk dłoni przedstawiciela firmy, który umiejętnie przedstawia ofertę. Każdy z elementów jest ważny, ponieważ klient zapamięta tylko pełen obraz tego, jak go potraktowano.
- Dziel się wartością
Gadżety to nieodłączny element targów branżowych i nie ma w tym nic zaskakującego, ponieważ według jednego z badań (przeprowadzonego przez Fundację Polak 2.0 w 2015 roku) ok. 30% gości na targach w pierwszej kolejności wybierze stanowisko z gadżetami. Wybór gadżetów nie jest jednak prosty, ponieważ nie możemy rozdawać „czegokolwiek”. Z jednej strony przygotowanie dużej ilości darmowych gadżetów nie może zbytnio obciążyć budżetu firmy, a z drugiej musi być dostosowane do grupy odbiorczej. Cukierki, balony lub chorągiewki? Tak, ale dla dzieci, a nie poważnych klientów. To tylko przykład, który pokazuje, jak ważne jest dostosowanie odpowiedniego rodzaju gadżetów do sytuacji. Możesz sprawdzić naszą ofertę wydruków materiałów promocyjnych, takich jak np. notesy reklamowe, które z pewnością idealnie się spiszą jako "gadżet".
- Nie zapomnij o promocji swojej obecności
Zdecydowałeś, na jakich targach zamierzasz się pojawić. To świetnie! Niestety, jeżeli nie zadbasz o dodatkową promocję, dalece prawdopodobne jest to, nawet świetnie przygotowana ekspozycja, nie przyniesie oczekiwanych owoców. Poinformuj swoich klientów oraz zadbaj o dobrą pozycję w gazetce targowej. Nie ograniczaj się jednak do tego, co robią wszyscy. Wykorzystaj media i internet. Możesz także zaprosić swoich klientów do spotkania właśnie na targach. Pamiętaj jednak o tym, aby podczas trwania wydarzenia być konkretnym i jasno komunikować główny przekaz firmy. Przedstawienie całej oferty w kilka minut? Może być to niemożliwe, dlatego zadbaj o przygotowanie personelu, tak aby każdy dokładnie wiedział, co mówić, na jakie pytania odpowiadać i skutecznie przedstawić produkt. Jeśli, szukasz odpowiedniej firmy do przeprowadzenia kampanii promocyjnej – sprawdź ofertę Scharmach Consulting.
- Przygotuj swój zespół
Firma to nie tylko produkt. To także ludzie, a podczas prezentowania oferty na targach to ich sposób bycia i kompetencja mają szczególne znaczenie. Niestety samo przygotowanie zawodowe nie wystarczy. Aby móc dobrze zaprezentować firmę konieczne jest posiadanie także umiejętności interpersonalnych. Rozmowa z potencjalnym klientem bardzo często decyduje o tym, czy zdecyduje się on na zakup. Wybierając zespół odpowiedzialny za kontakt z klientami na targu, warto przemieszać osoby specjalizujące się w sprzedaży z ekspertami znającymi wszystkie aspekty techniczne produktu. Takie podejście pozwoli usatysfakcjonować każdego gościa wystawy.
Targi handlowe z Retio
Ludzie i strategia to jedno. Najlepsze przygotowanie stoiska i wyposażenie najwyższej jakości to drugie. Zachęcamy więc do przeglądnięcia naszej oferty, w której znajduje się wszystko, czego Twoja firma potrzebuje do osiągnięcia swojego celu podczas wystawy.