
Targi to popularna i chętnie wybierana przez przedsiębiorców forma reklamy. Zdobycie nowych klientów i możliwość nawiązania cennych kontaktów biznesowych to tylko niektóre zalety tego rodzaju promocji. Aby osiągnąć sukces, trzeba zaprezentować się z jak najlepszej strony. Nic więc dziwnego, że wybór stoiska także musi być przemyślaną decyzją.
Stoisko targowe – jak je zorganizować?
Udział w targach to świetna forma promocji. Przygotowanie do tego wydarzenia wymaga jednak mnóstwo pracy. Produkcja gadżetów reklamowych i opracowanie strategii marketingowej to tylko część obowiązków, które czekają na event managerów. Podstawową sprawą jest wybór odpowiedniego stoiska i jego aranżacja. Jeśli organizator udostępnia wyłącznie powierzchnię hali targowej i sam nie buduje schematu stoisk, firmy mają ogromne pole do popisu.
Oto najpopularniejsze formy stoisk:
- lada wystawiennicza (zwana też ladą degustacyjną) – dzięki temu rozwiązaniu goście i potencjalni klienci mogą spróbować produktów firmy i jednocześnie od razu skojarzyć je z eksponowaną na stoisku marką.
- ścianki reklamowe – rozpiętość rozmiarów jest bardzo szeroka. Aby wyróżnić się w tłumie wystawców można wybrać ściankę o długości 6m w kształcie łuku. To rozwiązanie pozwala na zaaranżowanie dość dużej przestrzeni i nieformalne rozmowy pod szyldem promowanej marki.
- rollupy – to najprostszy i zarazem najwygodniejszy element wyposażenie stoiska. Reklamowe rollupy można z łatwością rozwijać, zwijać i transportować. Dzięki trwałym materiałom wykonania, mogą służyć podczas wielu imprez.
- stojaki na ulotki – to dobry dodatek do każdego rodzaju stoiska, a zarazem najwygodniejsza forma dystrybucji ulotek i innych drukowanych materiałów promocyjnych. Będzie to też pomoc dla pracujących podczas targów hostess i hostów.
- trybunka tekstylna – jeśli firma chce zaprezentować swoje wyroby, lada wystawiennicza może okazać się niewystarczającym rozwiązaniem. Lepszym wyborem będzie trybunka – prostokątna, duża, solidna lada, na której będą wystawione produkty. Grafika reklamowa na tekstyliach z pewnością uatrakcyjni cały przekaz.
Małe czy duże stoisko? Dylematy przedsiębiorców
Małe czy duże stoisko? Wielu event managerów zadaje sobie to pytanie. Oprócz rozmiarów, znaczącą rolę odgrywa też estetyka. Nawet małe stoisko zorganizowane z pomysłem będzie rzucało się w oczy przy odpowiedniej akcji promocyjnej. Nie da się jednak ukryć, że duże stoiska mają zdecydowanie więcej zalet: przyciągają uwagę gości i potencjalnych partnerów biznesowych, ułatwiają swobodne rozmowy w pewnej izolacji od targowego zgiełku, stają się rozpoznawalnym punktem orientacyjnym, a w końcu ułatwiają pracę hostessom i hostom.
Małe stoiska również mają swoje dobre strony. Mniejsza przestrzeń targowa generuje niższy koszt, dzięki czemu firma może pozwolić sobie na udział w większej liczbie targów. Rollupy, stojaki na ulotki i niewielkie ścianki nie są kłopotliwe w transporcie – dzięki temu udział w targach nie jest logistycznym wyzwaniem i wystarczy kilkuosobowa, zgrana ekipa, aby zaprezentować się z jak najlepszej strony. Oba rozwiązania – tj. małe i duże stoisko – mają swoich zwolenników. Wiele zależy od preferencji i budżetu danej firmy.
O czym należy pamiętać organizując stoisko targowe?
Wybór miejsca na stoisko targowe to nie lada wyzwanie. Większość organizatorów określa cennik i daje możliwość wyboru powierzchni wystawienniczej. Aby zagwarantować sobie przewagę nad konkurencją już na wstępie, należy pamiętać o następujących sprawach:
- Obserwuj harmonogram targów na bieżąco – udział w wydarzeniach warto planować z odpowiednim wyprzedzeniem. Firmy, które zgłoszą się jako pierwsze, mają większy wybór lokalizacji stoisk. Niekiedy mogą też liczyć na promocyjne ceny.
- Wybierz dobre strategicznie miejsce – najlepsze stoiska to te usytuowane przy głównych alejkach, którymi przechadzać się będą goście lub blisko drzwi wejściowych. Centralnie położone lady wystawiennicze zawsze mają przewagę nad tymi, które – mimo kunsztu i pomysłowości wykonania – znajdują się na obrzeżach.
- Korzystaj wyłącznie ze sprawdzonego sprzętu i akcesoriów – bez względu na to, czy firma inwestuje w małe czy duże stoisko, wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Projektory, pliki z prezentacjami multimedialnymi, rollupy i ulotki – to wszystko musi działać bez zarzutu, ponieważ potknięcia są niekiedy lepiej zapamiętywane niż sama marka.
- Wyróżnij się – atrakcyjne materiały promocyjne to milowy krok do sukcesu. Warto analizować osiągnięcia konkurencji w tym zakresie i tworzyć nieszablonowe rozwiązania, które zaciekawią i zatrzymają gości przy stoisku na dłużej.
Solidne stoisko targowe to podstawa udanego udziału w targach. Zapoznaj się z najlepszymi systemami wystawienniczymi i reklamowymi klikając w poniższy przycisk.