BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma: 0,00 zł

Skuteczne triki reklamowe - 7 przykładów

0
Skuteczne triki reklamowe - 7 przykładów

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Jednak aby ta dźwignia chodziła sprawnie i nie zacinała się, konieczne jest, aby zastosowana przez nas reklama była przekonywująca. Na rynku istnieje bardzo duża konkurencja i coraz trudniej przebić się ze swoim przekazem do szerokich mas. Istnieją konkretne triki reklamowe, których użycie skutecznie zwiększa prawdopodobieństwo przyciągnięcia do siebie uwagi ludzi. Niektóre z nich są stare i sprawdzone, inne dopiero zyskują uznanie - wszystkie jednak warto rozważyć.

  1. Hasło zapadające w pamięć - jedna z podstawowych technik reklamowych. Powinno ci zależeć na tym, aby odbiorcy reklamy zapamiętali ją jak najdłużej, więc dobrze aby występował w niej charakterystyczny element. Może nim być właśnie proste hasło, które krótko przedstawi zastosowanie lub właściwości twojego produktu.
  2. Odwołanie do autorytetu - chociaż czasami bawią nas celebryci co rusz reklamujący nowy produkt, fakty są takie, że ludzie dużo łatwiej zapamiętają reklamę, w której pojawi się jakiś znany element. Tym elementem może być właśnie ulubiony aktor, sportowiec, lub muzyk. Jeśli dodatkowo dany odbiorca jest fanem osoby, którą zaprosimy do udziału w reklamie, efekt staje się jeszcze większy! Innym rodzajem odwołania do autorytetu w reklamie jest przedstawienie w niej kogoś wykonującego zawód cieszący się publicznym uznaniem i w jakiś sposób powiązanego z naszym produktem. Klienci będą chętniejsi, aby kupić suplementy diety polecane przez lekarza, lub przyprawy reklamowane przez kucharza.
  3. Gratisy - wszyscy uwielbiamy dostawać coś za darmo. Obiecując każdemu kto kupi twój produkt dodatkowy niewielki upominek, sprawiamy że tym prędzej skusi się on na wydanie swoich pieniędzy, bo nasza firma będzie kojarzyła się z kimś przyjaznym i szczodrym. Można również postawić pewne warunki dotyczące otrzymania gratisu, aby skłonić klienta do wydania nieco większej sumy pieniędzy. Typowym trikiem tego rodzaju jest na przykład darmowa dostawa po przekroczeniu określonej sumy na zakupy.
  4. Degustacje i próbki - trik nieco podobny do powyższego, ale z jedną istotną równicą. O ile gratisy wręczamy tylko osobom, które już zdecydowały się zostać naszymi klientami, tak degustacje przeznaczone są dla każdego. Wymaga to pewnego nakładu środków i nie ma oczywiście 100% gwarancji, że zachęcimy każdego, ale jest to dość skuteczny trik psychologiczny. Otrzymując za darmo i zupełnie bez zobowiązań niewielką ilość naszego produktu, typowy człowiek będzie czuł potrzebę, aby w jakiś sposób "odwdzięczyć" się naszej firmie oraz hostessie od której otrzymał próbkę. Tym sposobem na odwdzięczenie się będzie właśnie zakup naszego produktu lub usługi.
  5. Liczby - to bardzo rozpowszechniony trik. Reklama w której zastosowano pewne dane statystyczne lub innego rodzaju dowody potwierdzające jakość sprzedawanego produktu, zyskuje na wiarygodności w oczach odbiorców. Wyświechtany slogan o 9 na 10 stomatologów polecających konkretny produkt dentystyczny jest skuteczniejszy niż może się wydawać. Trzeba tylko mieć na uwadze, aby na zastosowane w reklamie liczby mieć jakieś potwierdzenie, aby nie narazić się na zarzuty o wprowadzanie w błąd.
  6. Prestiż - zazwyczaj im mniejsza cena sprzedawanego produktu, tym jego sprzedaż rośnie, bo staje się bardziej dostępny. Warto jednak zauważyć, że cena wywołuje również u klientów pewien efekt psychologiczny, którego nie sposób pominąć w reklamie. Ludzie bowiem na ogół kojarzą produkty tańsze z gorszymi. Jeśli więc są w stanie pozwolić sobie na nieco większe wydatki - zaczynają kupować droższe odpowiedniki, spodziewając się lepszej jakości. Oznacza to, że jeśli nasz produkt będzie nieco droższy niż jego odpowiedniki na rynku, może się okazać, że będzie się cieszył większym zainteresowaniem!
  7. Umiar - wszystkie wymienione tutaj triki są w rożnym stopniu skuteczne. Trzeba jednak pamiętać, że zastosowanie większej ich liczby niekoniecznie wiąże się ze zwiększeniem skuteczności reklamy. Część z tych trików jest znana pewnej grupie odbiorców, więc ich znaczne nagromadzenie wywoła u nich podejrzenia, że reklamująca się firma próbuje ich "oszukać". Czasami mniej znaczy lepiej.

Skuteczna reklama może być prostsza do osiągnięcia. Zapoznaj się z naszą ofertą systemów reklamowych i wystawienniczych klikając w poniższy przycisk.

 

przycisk

 

Komentarze do wpisu (0)

Submit
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl