UWAGA! Zamówienia w trybie express w tej chwili realizowane będą bez dopłaty ze strony klienta, co oznacza krótszy czas realizacji.
BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma brutto: 0,00 zł

Skuteczna ekspozycja sklepowa

0
Skuteczna ekspozycja sklepowa

Głównym zadaniem ekspozycji sklepowej jest przyciągnięcie za jej pomocą do sklepu potencjalnych klientów. Dlatego głównym zadaniem ekspozycji jest jej wzornicza atrakcyjność. Statystyka w tym zakresie wskazuje jednoznacznie, że sprzedaż danego produktu jest znacznie bardziej prawdopodobna, jeżeli display przyciągnie dużą ilość osób.

Decyzje co do zakupu podejmowane, są najczęściej „na gorąco”

Badania wskazują, że ponad ¾ decyzji dotyczących zakupu danego towaru jest podejmowane pod wpływem chwili podczas wizyty w sklepie. Takie wyniki sprawiają, że nie powinniśmy umniejszać znaczenia ekspozycji. Należy zrobić wszystko, żeby jej konstrukcja trafiała do potencjalnego klienta, co w dłuższej perspektywie pozwoli nam ocenić realne wpływ tego elementu sprzedaży na nasze zyski.

Jakość przede wszystkim

W świadomości klienta jakość ekspozycji utożsamiana jest z jakością jaką posiada wystawiony na niej produkt. Także w najlepszym interesie sprzedawców jest przyłożenie dużej wagi w tym zakresie. W szczególności ta zasada powinna się tyczyć produktów droższych marek premium. Ważną częścią, jaką powinna posiadać ekspozycja jest pokazanie funkcjonalności produktu - w przypadku sprzętu mogą to być kompatybilne akcesoria, etui, pokrowce, w przypadku odzieży pasujące do niej inne elementy, tworzące cały uzupełniający się zestaw. Dobre rezultaty sprzedażowe przynosi umieszczenie elementu wzbudzającego emocje. Można to osiągnąć przy pomocy zdjęcia, grafiki, czy monitora.

Prosta komunikacja

Element wzbudzający emocje stanowi bardzo skuteczną działalność wspierającą sprzedaż. Jego ogromną zaletą jest uniwersalność - sprawdza się w przypadku większości grup produktów. W tym przypadku warto postawić na prostotę. Najważniejsze jest dobre wyeksponowanie produktu, tak by był idealnie widoczny z daleka, jeżeli blisko ekspozycji znajdują się te same produkty wystawione na sprzedaż, tak by klient w łatwy sposób mógł umieścić je w koszyku. Stawiamy na prostotę przekazu, jednak zachowujemy wysoką jakość materiałów, z jakich stworzone są elementy ekspozycji oraz dobrze widoczne logo sklepu.

Spójność z innymi formami reklamy

Kiedy eksponujemy produkt, który jest dodatkowo przedmiotem reklamy telewizyjnej czy w prasie warto zachować spójność przekazu. Klient, podążając do punktu sprzedaży, zachęcony inną formą reklamy, trafiając do miejsca sprzedaży pożądanego artykułu, wie że jest we właściwym miejscu kiedy widzi spójność elementów obu form promocji. Kiedy powtórzony zostaje komunikat zawarty w innej formie reklamy klient ma pewność, że trafił dokładnie do miejsca, w którym jest produkt, którego szukał.

Dopasowanie technologiczne

Istotna jest umiejętność dopasowania formy przekazu do typu produktu, który chcemy przy jego pomocy sprzedać. Są grupy produktów, przy których użycie wysokozaawansowanego technologicznie przekazu jest konieczne i w znaczący sposób podnosi wyniki sprzedaży. Taką grupą produktów jest w szczególności elektronika. Klienci tego sektora przywiązują ogromne znaczenie do ciekawej formy komunikacji. Wydaje się, że taką grupą najbardziej czułą na ten typ przekazu są klienci pasjonujący się grami komputerowymi. Ciekawym i skutecznym zabiegiem w tym wypadku jest wzbogacenie ekspozycji o np. widoczne na monitorze fragmenty gry.

Warto co jakiś czas zapoznać się ze statystykami dotyczącymi skuteczności technik sprzedaży. Dowiedzieć się wtedy możemy, że wystawianie produktu na wystawie (dotyczy to także towarów znajdujących się na półkach sklepowych) bez etykiety z zamieszczoną ceną zniechęca do zakupu… aż 80% kupujących rezygnuje z zakupu z powodu braku ceny.

Ważnym elementem, który znacznie podnosi prawdopodobieństwo skuteczności są meble sklepowe. Im droższe i bardziej ekskluzywne produkty chcemy sprzedać, tym meble powinny być lepszej jakości np. w postaci specjalnie przygotowanych do tego gablot. Są to stałe elementy ekspozycji, które posłużą nam latami dlatego nie warto na nich oszczędzać. Musimy zdawać sobie sprawę, że ekspozycja stanowi wizytówkę sklepu. Większość ludzi przyznaje się, że w dużej mierze to, czy odwiedzają dany sklep uzależnione jest od wyglądu jego witryny.

Dobra ekspozycja sklepowa jest podstawą sukcesu wielu produktów. Zapoznaj się z naszymi systemami wystawienniczymi klikając w poniższy przycisk i sprzedawaj więcej.

 

przycisk

 

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
Musisz to mieć!
Flaga reklamowa Shimmer 2,5m z napełnianą podstawą Flaga reklamowa Shimmer 2,5m z napełnianą podstawą
188,10 zł 188,10 zł
szt.
Rozkładany stojak na ulotki A4 Rozkładany stojak na ulotki A4
469,70 zł 469,70 zł
Flaga reklamowa Winder 3,30m Quill Flaga reklamowa Winder 3,30m Quill
243,10 zł 243,10 zł
szt.
Rollup Wasp 80 x 210 cm Ekonomiczny Rollup Wasp 80 x 210 cm Ekonomiczny
144,10 zł 144,10 zł
szt.
Stojak na plakat A4 OWZ Stojak na plakat A4 OWZ
172,70 zł 172,70 zł
szt.
Lada degustacyjna Counta stoisko promocyjne Lada degustacyjna Counta stoisko promocyjne
573,10 zł 573,10 zł
szt.
Chmura tagów bloga
Dzięki chmurze tagów możesz szybko przenieść się do interesującego Cię tematu na naszym blogu!
Czytaj więcej

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium