BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma: 0,00 zł

Reklama na targi – co powinno się zabrać?

0
Reklama na targi – co powinno się zabrać?

Gdy zwracają się do nas klienci z pytaniem, jakie akcesoria i gadżety zabrać ze sobą na targi, podchodzimy do sprawy zadaniowo. Przede wszystkim należy stworzyć kategorie – produkty do wyposażenia stanowiska, przyjęcia interesantów, a także te związane z reklamą. To właśnie one będą głównym tematem rozważań. Wiele też zależy od branży, rodzaju targów, miejsca i warunków zewnętrznych, dlatego postaraliśmy się, by w tym wpisie nie zabrakło przykładów i rzeczowych informacji.

Reklamowanie marki na targach należy rozumieć na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest przyciągnięcie gości do stoiska. Dlatego trzeba korzystać z różnych form wizualnych, ale i atrakcyjnego przekazu. Drugi, ważniejszy element tej układanki to rozmowa z klientem i dostarczenie mu kompletnych informacji oraz materiałów reklamowych, aby po powrocie do domu / biura, miał pełen dostęp do oferty i ułatwiony kontakt. W jaki sposób z punktu A przejść do punktu B, łowiąc gości targowych wprost do stoiska? Już radzimy!

Należy być widocznym na targach

Targi to tysiące zainteresowanych, setki wystawców, którzy są jednocześnie konkurentami rynkowymi. Prawdopodobnie posiadają w ofercie podobne produkty, bądź ich tańsze lub droższe zamienniki. To oznacza jedno – trudną walkę o uwagę docelowego klienta. Ten niestety nie ma tyle czasu, aby odwiedzić każde jedno stoisko, dlatego trzeba skutecznie zwrócić jego uwagę w kierunku tego właściwego.

Wielu wystawców korzysta z najprostszej metody reklamy na targach – ulotek. Jest to dobry pomysł, ale tylko pod warunkiem, że będzie on kreatywnie wykorzystany. Ulotka może zaginąć w gąszczu innych, które otrzymają goście. Dla przykładu. Targi Mieszkaniowe i deweloper, który tworzy osiedle w pobliżu akwenu. Warto wykorzystać ten element, tworząc ulotki w kształcie łódki, na burcie której znajdzie się numer stoiska. Interesująca koncepcja? Gwarantujemy, że każdy, kto ją otrzyma zacznie szukać stoiska, które też powinno być dopracowane, co do jednego elementu.

Stoisko, które będzie się wyróżniać w gąszczu innych

Kreatywne i zapadające w pamięć ulotki i najlepszy handlowca – układ idealny? Niestety nie do końca. Stoisko targowe powinno być charakterystyczne i widoczne z dużej odległości. Należy też zadbać o identyfikację wizualną i to właśnie pod nią tworzyć projekt ścianki reklamowej czy rollupów. Jednak nie wyprzedzamy naszych typów, które zapewnią skuteczną reklamę i widoczność na każdym wydarzeniu.

Przede wszystkim, materiały reklamowe dostosowujemy pod warunki targowe – duże znaczenie będzie miała sama lokalizacja – wnętrze czy może świeże powietrze. Jak wiemy, targi nie zawsze odbywają się pod zadaszeniem, dlatego elementy będą inne – raz skorzystamy ze stoiska wystawienniczego, na którym umieścimy ulotki, katalogi, telewizor, na którym będzie widoczna prezentacja, a innym razem skorzystamy z flag i stoiska na plakat, bo stojak z ulotkami może nie zdać egzaminu przy pierwszym podmuchu silnego wiatru.

  • Wystawa targowa na świeżym powietrzu

Bez wątpienia wystawianie się pod chmurą to prawdziwe wyzwanie – należy być przygotowanym na każdą pogodę, ale jednocześnie zapewnić widoczną i estetyczną reklamę. Dlatego przy takich warunkach polecamy ustawienie potykaczy – jeden mieszczący się kilka kroków od stoiska, a kolejne prowadzące do niego. Jest też inny, subtelniejszy sposób – stojak na plakat, na którym można umieścić wiele przydatnych informacji (lokalizacja stoiska z mapką, informacje o produktach, firmie, gotowa oferta, opisy, cenniki, itp.).

Gdy podstawa jest zapewniona, trzeba pójść o krok dalej i pomyśleć o sztuczkach reklamowych bezpośrednio na stoisku. Wielu klientów, których obsługujemy wybiera rollupy – świetnie się sprawdzają i w terenie, jak i w stabilnych pomieszczeniach, a do tego są uniwersalne. Można je zabrać dosłownie wszędzie – targi, szkolenia, albo wystawić przed siedzibą firmy. Kolejnym świetnym pomysłem są modułowe ścianki reklamowe – cięższe od tradycyjnych ścianek, solidne i posiadające ogromną powierzchnię do nadruku. Tutaj radzimy kreatywne podejście. Reprezentując produkty z branży fashion, urody czy kosmetyki, warto stworzyć ściankę do zdjęć z logotypami marki. W ten sposób można zachęcać odwiedzających, wśród których nie zabraknie celebrytów czy influencerów do zrobienia pamiątkowego zdjęcia, które opublikują w mediach społecznościowych. Można poprosić także o oznaczenie marki lub umieszczenie specjalnego hashtagu.

  • Wystawa targowa w pomieszczeniach

Przygotowywanie stoiska w pomieszczeniach daje zupełnie inne możliwości, ale można też skorzystać z tych samych pomysłów, które zaproponowaliśmy wcześniej. Należy pamiętać tylko o jednej, żelaznej zasadzie – byciu widocznym. Nie oznacza to jednak jaskrawych barw, krzykliwych haseł reklamowych, a estetyce, wyważeniu i spójności w przekazie. Dlatego można zastosować wiele możliwości – skorzystać z gotowego stoiska, które zaopatrzy się w stojaki na ulotki, umieści się sample produktowe, a obok nich stojaki na plakaty albo katalogi reklamowe.

Można też zamówić kilka elementów, które stworzą kompletnie wyposażone miejsce do rozmów z potencjalnymi klientami, ciekawą koncepcją są:

  • Podwieszane systemy – które będą widoczne z dużej odległości. Nadają kształtu stoiskom na wielkopowierzchniowych halach z wysokimi sufitami, w dodatku pozwalają na umieszczenie reklamy miejsca;
  • Ścianki reklamowe – które są tłem dla stoiska. Mogą służyć jako tablica reklamowa lub estetyczne wykończenie z logotypami. Wielu wystawców umieszcza monitory, na których przekazywany jest obraz w formie prezentacji lub filmów, inni tworzą tam półki i umieszczają próbki ze swojej oferty;
  • Lady reklamowe – na których można pozostawić ulotki, wizytówki, katalogi czy teczki i inne gadżety reklamowe, bądź po prostu użyć powierzchni do zapisywania notatek i przyciągnięciu klienta do rozmowy. Lady mają tę korzystną opcję, że na jej powierzchni można umieścić nadruki reklamowe, zdjęcia i inne materiały;

Planując produkty i materiały reklamowe, które warto zabrać na targi, nie wolno zapominać o najważniejszym – handlowcach, którzy doskonale znają ofertę firmy. Potrafią ją przedstawić, sprawiając że klient od razu chce przystąpić do zakupu. Jednak musi on dysponować materiałami reklamowymi, które będą wspomagać go wizualnie przy rozmowach.

Jeśli wybierasz się na imprezę targową, koniecznie sprawdź naszą ofertę - z całą pewnością znajdziesz w niej całą masę przydatnych rzeczy. Wystarczy, że naciśniesz poniższy przycisk, a zostaniesz przekierowany do strony kategorii.

 

Systemy reklamowe na targi 

  

Komentarze do wpisu (0)

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl