UWAGA! Zamówienia w trybie express w tej chwili realizowane będą bez dopłaty ze strony klienta, co oznacza krótszy czas realizacji.
BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma brutto: 0,00 zł

Reklama hybrydowa - wyjaśniamy pojęcie

0
Reklama hybrydowa - wyjaśniamy pojęcie

W ostatnich latach całkowicie zmienił się sposób, w jaki korzystamy z telewizji. Zamiast oglądać tradycyjne stacje według ich programu, coraz więcej osób korzysta z możliwości, jakie daje SmartTV i telewizja hybrydowa - HbbTV. Ten trend w najbliższym czasie będzie oznaczał również bardzo istotne zmiany na rynku reklam. Zamiast tradycyjnego bloku reklamowego obejrzymy reklamę hybrydową, adresowaną do starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Wyjaśniamy, czym jest reklama hybrydowa, jak można ją wykorzystać do promocji firm lokalnych, oraz jakie korzyści niesie dla reklamodawców i dla widzów.

Rosnąca popularność SmartTV i HbbTV a zmiany na rynku reklamowym

Telewizja hybrydowa - HbbTV to rozwiązanie łączące zalety tradycyjnej emisji satelitarnej, naziemnej czy kablowej oraz SmartTV  - czyli treści dostępnych na życzenie za pośrednictwem Internetu. W przypadku telewizji hybrydowej widz może wejść w jeszcze głębszą interakcję z telewizją przy pomocy specjalnych aplikacji w formacie HBBTV. Podczas gdy w przypadku SmartTV dostępna oferta aplikacji zależała od producenta odbiornika, w przypadku HBBTV to stacja telewizyjna ustala reguły gry. Obecnie tego rodzaju projekty rozwijają najważniejsze polskie stacje telewizyjne, a także firmy niekojarzone tradycyjnie z rynkiem telewizyjnym, między innymi:

  • TVN;
  • Polsat;
  • TVP;
  • Eska TV;
  • Orange;
  • Legia Warszawa.

Pod niektórymi względami telewizja hybrydowa  bardzo przypomina to niezwykle rozbudowaną i atrakcyjną graficznie telegazetę. Widz może poruszać się w niej swobodnie oglądając wybrane materiały w dogodnym dla niego terminie, wziąć udział w konkursie podobnym do dzisiejszych konkursów SMS i na spokojnie przeanalizować jego regulamin, czy zapoznać się z ofertą telezakupów. Z tego powodu telewizja hybrydowa stanowi rozwiązanie przyszłości - bardzo ciekawe połączenie zalet tradycyjnej telewizji i Internetu. Możliwość aktywnego wpływania na kształt przekazu przez widza i jego indywidualizacja sprawiają, że całkowitej zmianie ulegnie również rynek reklam telewizyjnych. Możemy się spodziewać, że w najbliższych latach do lamusa odejdą tradycyjne 30-sekundówki.

Reklama hybrydowa - szansą na przystępną cenowo reklamę lokalnej firmy w TV

Telewizja hybrydowa przede wszystkim jest szansą na znacznie większą dostępność i różnorodność reklam telewizyjnych. Obecnie reklama telewizyjna jest bardzo droga, a na jej wykupienie mogą sobie pozwolić wyłącznie najwięksi gracze na rynku. Jednocześnie widzowie bardzo często narzekają, że prezentowane im bloki reklamowe są bardzo mało różnorodne i nieinteresujące, w dodatku trwają zbyt długo. Każdy z nas słyszał zapewne ironiczne narzekania, że znów reklamy przerywane są filmem. HBBTV to rozwiązanie, które może zmienić tę sytuację, o wiele lepiej uwzględniając potrzeby zarówno reklamodawców, jak i widzów.

Reklama hybrydowa funkcjonuje w podobny sposób jak reklama kontentowa w Internecie. Bazując na informacjach o preferencjach użytkownika pozwala na prezentowanie mu treści dopasowanych do jego zainteresowań i preferencji. Z tego powodu widz nie marnuje czasu na oglądanie reklam produktów, których i tak nigdy by nie zakupił, a reklamodawca nie ponosi tego kosztów. Reklama hybrydowa jest przede wszystkim doskonałą szansą na promocję dla firm lokalnych, które wcześniej prawie w ogóle nie reklamowały swoich usług w telewizji. Obecnie koszty takiej reklamy byłyby przystępne. Przykładowo, fryzjer świadczący swoje usługi w Pabianicach mógłby zamówić reklamę, która wyświetlana byłaby wyłącznie kobietom mieszkającym w okolicach miasta.

Personalizacja i interaktywność

Dodatkowym atutem tej formy reklamy jest fakt, że pozwala ona na bardzo dużą interaktywność. Widz może zostać najpierw zapytany, czy interesuje go obejrzenie napoju, a później poproszony o wskazanie, który smak byłby dla niego najbardziej interesujący.  Ta forma jest o wiele mniej uciążliwa, w dodatku w zamian za zaangażowanie stacja telewizyjna lub reklamodawca mogliby zaproponować dodatkowe korzyści. Obecnie ten model reklamy dopiero się rozwija, wszystko wskazuje jednak na to, że może być bardzo przyszłościowy i mieć także duży wpływ na branżę e-commerce.

 

Kliknij w przycisk poniżej i sprawdź nasze produkty.

 

przycisk

 

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
Musisz to mieć!
Flaga reklamowa Winder 3,30m Quill Flaga reklamowa Winder 3,30m Quill
243,10 zł 243,10 zł
szt.
Rozkładany stojak na ulotki A4 Rozkładany stojak na ulotki A4
469,70 zł 469,70 zł
Rollup Wasp 80 x 210 cm Ekonomiczny Rollup Wasp 80 x 210 cm Ekonomiczny
144,10 zł 144,10 zł
szt.
Flaga reklamowa Shimmer 2,5m z napełnianą podstawą Flaga reklamowa Shimmer 2,5m z napełnianą podstawą
188,10 zł 188,10 zł
szt.
Stojak na plakat A4 OWZ Stojak na plakat A4 OWZ
172,70 zł 172,70 zł
szt.
Chmura tagów bloga
Dzięki chmurze tagów możesz szybko przenieść się do interesującego Cię tematu na naszym blogu!
Czytaj więcej

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium