Padła decyzja – Twoja firma jedzie na prestiżowe targi, gdzie ma szansę nawiązać wiele branżowych kontaktów, pokazać, jak się rozwija i zdobyć potencjalnych klientów. Wizytówki gotowe, auto zatankowane, delegacja wypisana... ale co ze stoiskiem?
Jak przygotować się do targów?
Na temat sensowności targów zdania są podzielone. Często można usłyszeć, że ktoś się do targów przygotował, wydał dużo pieniędzy, a w sumie nie wyniósł z nich nic nowego i jest o wiele więcej ciekawych sposób do zareklamowania się w branży. Należy się jednak tutaj zastanowić – czy wina leżała w samych targach, czy problemem mogło być niewłaściwe przygotowanie do nich? Dlaczego często niektóre stoiska wieją pustkami, a inne porywają tłumy?
Targi nie są imprezą towarzyską, a przynajmniej nie powinny być. To czas intensywnej pracy i intensywnych przygotowań. Jednak nie piszemy tego, aby kogoś przestraszyć! Dobrze zaprojektowane stoisko potrafi przyciągnąć tłumy i zyskać szerokie grono odbiorców. Targi są bowiem świetną okazją do przeprowadzenia bezpośrednich rozmów z klientami, sprawdzenia oferty i planów konkurencji, pochwalenia się własnymi osiągnięciami i wypromowania nowych produktów oraz usług. Jak widać, plusów stworzenia własnego stoiska na targach jest wiele. Jak się zatem reklamować?
Plan stoiska
Warto, aby stoisko wyróżniało się wśród innych. Było widoczne i od razu kojarzyło się z branżą, której dotyczy. Wskazane jest również zachowanie odpowiednich proporcji. Często przed targami można zarezerwować konkretne miejsce lub chociaż sprawdzić, jakiej wielkości przestrzeń jest przewidywana na jedno stanowisko.
Projekt stoiska powinien odzwierciedlać profil firmy, a w tym celu warto wziąć pod uwagę takie cechy jak:
- dobre wyeksponowanie loga firmy,
- wykorzystanie panującej w firmie kolorystyki i czcionki,
- projekty graficzne materiałów informacyjnych – takie jak broszury, katalogi, wizytówki – powinny być zgodne ze standardami wizualnymi firmy,
- wygląd i obsługa stoiska dopasowana do profilu firmy.
Jak przygotować stoisko
Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie stoiska targowego modułowego. Jest to bez wątpienia najprostszy sposób, aby zagospodarować całą przestrzeń targową. Stoisko podzielone jest na segmenty, co umożliwia personalizacje elementów względem siebie. Takie stoisko można dowolnie modyfikować i wraz ze wzrostem potrzeb dołączać jego komponenty.
Mając już swoje stoisko, warto zadbać o prezentowane treści. Wszelkiego rodzaju ulotki, broszury i katalogi mogą znajdować się na specjalistycznych stojakach, które nasza firma oferuje w kilku wariantach wizualnych – najczęściej z trzema głównymi półkami do umieszczenia firmowych materiałów promocyjnych.
Niezbędną czynnością podczas każdej prezentacji jest przedstawienie firmowych grafik. Nieważne, czy jest to plakat ze zdjęciami firmy, produktów, czy samo logo. Zawsze muszą być przedstawione jak najbardziej profesjonalnie. Z pomocą przychodzą tutaj ścianki reklamowe. Występują w wielu rozmiarach oraz w kilku kształtach. Można zamówić ścianki reklamowe proste lub łukowe – te drugie prezentują się zdecydowanie lepiej, gdy przedstawiamy dużo treści. Jeśli chcemy pokusić się o nieco bardziej efektowne rozwiązanie, warto jest sięgnąć po podświetlane standy. Dzięki paskom LED można stworzyć rzucającą się w oczy reklamę, obok której z pewnością zatrzyma się każdy potencjalny klient.
Wolną przestrzeń wokół stoiska można zagospodarować rollupem lub banerem napinanym. Wszelkie treści jak logo firmy, adres, zdjęcia będą prezentowały się na nich bardzo efektownie. Jest to też element, który świetnie występuje solo, dlatego znajdzie zastosowanie na przykład na wejściu firmy czy też w salach konferencyjnych.
Warto pamiętać o specyficznej grupie wystawców, jakimi są firmy z działu gastronomii. Jak najlepiej zaprezentować swoje produkty? Na pewno w formie degustacji. Świetnie sprawdzają się do tego lady degustacyjne.
Dobry wybór
Tak naprawdę w skład stoiska firmowego na targach może wchodzić wiele komponentów. Oprócz dużych rzucających się w oczy banerów, plakatów, flag, kolumn, warto zwrócić uwagę na mniejsze elementy, które również przykuwają wzrok – takie jak stojaki na plakaty czy broszury i ulotki. Zaplanowanie dobrego stanowiska targowego wymaga zaangażowania, jednak świetnie zrobiona reklama, jest w stanie przyciągnąć tłumy.