BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma: 0,00 zł

Oświetlenie LED w systemach reklamowych

0
Oświetlenie LED w systemach reklamowych

Kontakt z reklamą stał się nieodzownym elementem naszej codzienności. Każdego dnia spotykamy się z różnymi jej rodzajami. W telewizji, podczas spaceru po mieście, w trakcie eventów czy na targach. Dobrym sposobem na podkreślenie jej zawartości stało się stosowanie oświetlenia ledowego. 

Dzięki użyciu technologii LED w reklamie mamy pewność, że z większą skutecznością trafi ona do adresata. Promowana treść staje się bardziej czytelna i widoczna, co daje jej większą siłę przebicia i pozostania w pamięci odbiorcy na dłuższy czas. Zalet tego typu rozwiązania jest bardzo dużo. Jedną z nich jest uniwersalność jej stosowania. Oświetlenie ledowe może być szeroko wykorzystywane zarówno we wnętrzach, jak i w reklamie zewnętrznej. Czym jest technologia LED, w jakich systemach reklamowych sprawdza się najlepiej i jakie są zalety jej stosowania?

Czym jest technologia LED?

Nie będziemy szczegółowo badać historii oświetlenia ledowego. Warto jednak wiedzieć, że za prekursora wykorzystania technologii LED na skalę przemysłową uznaje się, pochodzącego ze Stanów Zjednoczonych, Nicka Holonyaka. Pierwszym wypuszczonym na rynek produktem była czerwona dioda elektroluminescencyjna, na której to opiera się technologia ledowego oświetlenia. LED, czyli "light- emitting diode" to nic innego jak wspomniana właśnie dioda, która emituje widoczne dla oka światło. Powstaje ono w trakcie procesu przepływu prądu przez element półprzewodnikowy, czyli LED.

W reklamie zastosowanie mają nie tylko diody jednokolorowe. Emitowane światło może też opierać się na kombinacji trzech barw - czerwonej, zielonej i niebieskiej. Pozwala to na uzyskanie szerokiej palety wariantów kolorystycznych o różnej intensywności.

Wykorzystanie technologii LED w reklamie

Biorąc pod uwagę szereg zalet, jakie posiada oświetlenie ledowe, nie dziwi fakt, że zyskuje ono coraz większą popularność. Spektakularna reklama przyciąga wzrok, a bodźce wizualne zapewniają odbiorcy miłe odczucia. Pomaga to w budowaniu skutecznej reklamy i ułatwi stworzenie materiału, który będzie pozytywnie odbierany przez widzów. Gdzie tego typu oświetlenie sprawdzi się najlepiej? Po pierwsze - efektowne kasetony. Jedna z popularniejszych form reklamy często spotykana w galeriach handlowych, w witrynach sklepów czy np. podczas prezentacji ofert firm na targach tematycznych.

Równomierne oświetlenie, podkreślenie grafik i podbicie kolorów to tylko kilka efektów, które można osiągnąć dzięki użyciu technologii LED. Aby wyróżnić promowaną treść, można też sięgnąć po efektowny lightbox czy podświetlaną ramę ścienną. Obrazy w takim wydaniu są atrakcyjne dla oka i ożywiają wnętrze.

Oprócz tego ciekawym rozwiązaniem, które znajdzie zastosowanie podczas targów czy na stoiskach do promocji produktów, są podświetlane lady. Na koniec słów kilka o oświetlaniu ścianek. Używając specjalnych systemów ledowych możemy zastosować oświetlenie punktowe i skierować uwagę na konkretny element reklamy. Możemy też oświetlić reklamę równomiernie, doświetlić jej element lub wykorzystać taką lampę do stworzenia odpowiedniego nastroju.

Zalety oświetlenia ledowego

Pierwszą i chyba jedną z ważniejszych pozytywnych cech oświetlenia ledowego jest jego oszczędność. Diody pobierają małą ilość energii, charakteryzują się niemal zerową emisją ciepła, a ich żywotność jest imponująca. Mogą działać aż do 50 000 godzin! Co ciekawe lampy ledowe mogą pracować nawet w ekstremalnych temperaturach, dzięki czemu możemy stosować je w reklamie zewnętrznej.

Kolejnym plusem stosowania technologii LED jest wspomniany już wcześniej szeroki zakres barw. Dowolnie możemy dobierać kolor i temperaturę barwową. Jakość światła zadowoli nawet najbardziej wymagających. Ze względu na małe rozmiary diody, systemy oświetleniowe w tej technologii charakteryzują się stosunkowo niewielkimi rozmiarami, a co za tym idzie dużą mobilnością.

Do uzyskania tego samego efektu przy użyciu innych źródeł światła musielibyśmy liczyć się z większymi rozmiarami. Diody ledowe są mało podatne na uszkodzenia, co czyni je bardzo wytrzymałymi. Ponadto diody LED są przyjazne dla środowiska. Produkowane są bez konieczności używania substancji szkodliwych dla człowieka i natury. Dodatkowo uwzględniając długi czas pracy diody, zużyjemy ich mniej niż w wypadku innych źródeł światła. Oświetlenie korzystające z technologii LED jest też wysoko cenione przez wzgląd na łatwość kontroli systemów ledowych wyposażonych w oprawy z komponentami elektronicznymi.

Lista korzyści z zastosowania oświetlenia ledowego jest długa. Uwzględnia najważniejsze punkty, którymi kierujemy się przy wyborze właściwej metody wyeksponowanie reklam. Od ekonomiczności ich zastosowania, po efektowny wygląd. Biorąc pod uwagę fakt, że technologia ta podlega ciągłemu rozwojowi, w najbliższym czasie możemy usłyszeć o kolejnych nowinkach, które znajdą zastosowanie w szeroko pojętej branży reklamowej.

 

Oświetlenie do ścianek 

  

Komentarze do wpisu (0)

Submit
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl