Dla danego celu rynkowego reklama ma sześć celów. Możliwe jest osiągnięcie więcej niż jednego rodzaju celu za pomocą jednej kampanii; ale jest to zarówno trudne, jak i kosztowne.
Ilekroć firma stara się osiągnąć więcej niż jeden cel poprzez reklamy, musi upewnić się, że różne cele są zgodne z ogólną strategią marketingową. Gdy firma dąży do zwiększenia rozpoznawalności marki lub produktu w ramach polityki brandingowej w marketingu, reklamy są dobrym rozwiązaniem.
Podstawowe cele reklam:
- Zwiększanie świadomości;
- Przypomnienie o produkcie lub usłudze;
- Zmiana przekonań o marce;
- Pomoc przedstawicielom handlowym i sprzedawcom w sprzedawaniu produktu;
- Generowanie sprzedaży bezpośredniej;
- Budowanie wizerunku firmy.
Reklamy zwiększają świadomość
Jednym z najszerzej akceptowanych celów reklam jest zwiększenie rozpoznawalności marki lub produktu albo przekazanie informacji o dostępności produktu do klientów. Jest to ważny cel z wielu punktów widzenia.
Po pierwsze, kiedy nowy produkt wejdzie na rynek, nie zyska łatwo przychylności kupujących, chyba że zostaną o nim dobrze poinformowani. Oznacza to, że świadomość produktu musi istnieć, zanim będzie można wypracować pozytywne nastawienie do marki. Świadomość marki jest tym ważniejsza, gdy kilka marek konkuruje ze sobą.
Przypominanie kupującym o produkcie lub usłudze
W przypadku dóbr, które nie są koniecznością, a są raczej zachcianką niż realną potrzebą, odpowiednia polityka reklamowa musi mieć na celu stymulowanie pierwotnego popytu. Aby osiągnąć ten cel, należy przypomnieć kupującym, aby nie tylko korzystali z produktu, ale także aby go uzupełnić.
Reklamy zmieniające przekonania o marce
Jeśli jakaś cecha produktu jest już uważana za ważną, kupujący zbada względną siłę różnych marek w odniesieniu do tej właśnie cechy. W związku z tym celem reklam jest poprawa oceny kupującego w odniesieniu do produktu reklamowanego w stosunku do innych konkurencyjnych marek. Gdy klient nie szuka w produkcie konkretnych cech, reklamy są wyświetlane w celu ustalenia wyższości produktu nad innymi konkurencyjnymi markami.
Ogólnym celem reklamy jest sprzedaż produktu
Producenci intensywnie wykorzystują w tym celu reklamy. Poprzez reklamę starają się zapoznać klientów z ich produktami i mają tendencję do promowania pozytywnego stosunku do nich, zanim sprzedawca podejdzie do kupującego. Dlatego gdy sprzedawca zbliża się do klienta, sprzedaż produktu jest stosunkowo łatwa.
Na przykład firmy produkujące obrabiarki reklamują swoje towary w tych magazynach branżowych, które czytają ich klienci. Takie reklamy mogą skłonić potencjalnych klientów do zakupu produktu. W każdym razie tworzą one przychylne nastawienie do produktu, dzięki czemu sprzedawca może łatwo uzyskać wsparcie.
Niektóre firmy pomagają sprzedawcom detalicznym w aranżacji witryn i dekoracji sklepowych. Służy to podwójnemu celowi: wzbudza zainteresowanie konsumentów i ułatwia przychylny odbiór produktu przez detalistę.
Reklama jako narzędzie promocji sprzedaży bezpośredniej
W niektórych przypadkach reklamy są wykorzystywane w celu przekonania klienta do złożenia zamówienia na produkt. Domy sprzedaży wysyłkowej za pośrednictwem ulotek i katalogów reklamują swoje produkty w taki sposób, że klienci są przekonani o ich wartości i chcą skontaktować się z domem sprzedaży, aby kupić produkt bez konieczności wizyty w centrum handlowym lub bez dalszych szczegółów na temat produktu.
Produkty takie jak książki, odzież gotowa do noszenia, maszyny do odchudzania, zabawki i artykuły sportowe mogą być z zyskiem sprzedawane poprzez bezpośrednie reklamy pocztowe. Poprzez takie reklamy firma kładzie nacisk na atrakcyjność cenową i używa takich haseł, jak „z fabryki bezpośrednio do ciebie”.
Reklamy budują wizerunek firmy
Ogólnym celem reklam jest budowanie wizerunku firmy. Praktycznie wszystkie firmy starają się budować swój wizerunek poprzez reklamy. Niektórzy uważają to za główny cel reklamy.
Na przykład Coca-Cola, Lego, Nike, Prada zbudowali wizerunek dzięki reklamie. W dużej mierze zakłada się, że jeśli firma ma jakiś wizerunek lub reputację na rynku, łatwo będzie sprzedać swój produkt. Na przykład odzież Prady jest bardzo kosztowna; ale ma dobrą sprzedaż ze względu na swój wizerunek.
Wybór mediów reklamowych
Reklama to narzędzie, za pomocą którego reklamodawcy przekazują swoje wiadomości klientom, aby nakłonić ich do zakupu reklamowanych przez nich produktów lub usług. Następujące główne media reklamowe pomagają osiągnąć kluczowe cele reklam:
- Prasa;
- Bezpośrednie media pocztowe;
- Media zewnętrzne;
- Media społecznościowe;
- Inne media;
Chociaż do osiągnięcia powyższych celów reklamy dostępnych jest wiele różnych mediów reklamowych, to jednak wybór i użycie odpowiedniego medium reklamowego stwarza szereg problemów, których rozwiązanie wiąże się z koniecznością zasięgnięcia rady specjalistów w tej branży.
Jako specjaliści zachęcamy do zapoznania się z gamą naszych produktów, które są niezbędne dla dobrej reklamy. Aby poznać nasze produkty kliknij w poniższy przycisk.