Działania marketingowe na przestrzeni lat ulegają znacznym zmianom. Ewoluuje jakość wykonania kampanii, sposoby jej realizacji oraz moda na wiodący motyw, przyciągający uwagę potencjalnych klientów. Podobnie jest w przypadku jednego z rodzajów marketingu bezpośredniego, czyli targów.
Systemy targowe sprzed lat
Prezencja dzisiejszych systemów targowych dalece odbiega od standardów sprzed dwudziestu, a nawet dziesięciu lat. Aby zachować płynność funkcjonowania firmy na najwyższym poziomie, warto zorientować się, jak zmieniały się systemy targowe, które swoim stylem reprezentują przedsiębiorstwo na szeroką skalę. Dawne systemy targowe były konstruowanymi z dostępnych materiałów stoiskami, wykorzystującymi dostępną przestrzeń oraz materiały. Proszę przypomnieć sobie systemy targowe, opierające się o metalowe, kratowane konstrukcje.
Często elementy wyposażenia stoisk targowych pochodziły z pomieszczeń firmowych, były transportowane i rozstawiane na miejscu ekspozycji. Wyposażenie takich stoisk pełniło znikomą funkcję estetyczną, a zainteresowanie ofertą wynikało najczęściej z inicjatywy zainteresowanych osób, zdeterminowanych by poznać ofertę. Warto zwrócić uwagę na istotną różnicę w polityce targowej, która ma bezpośredni związek z wyglądem stoisk na przestrzeni lat.
Zmiany w charakterze wydarzeń, a wygląd systemów targowych
Dawniej wydarzenie, jakim były targi tematyczne skupiało zarówno przedsiębiorców, jak i konsumentów. Targi stanowiły szeroko pojętą okazję do reklamy swojej działalności. Poza wyglądem stoisk, ewolucja systemów targowych wiąże się ze zmianą strategii wystawców oraz dostępem do oferty dodatkowej, która wzmacnia profesjonalizm systemów. Dawne systemy targowe nie były wyposażone w ofertę akcesoriów, gadżetów reklamowych, a stopniowo pojawiające się materiały promocyjne stanowiły proste broszury, foldery, z czasem długopisy z nadrukami, logo i opisem oferty.
Eksponowane były najczęściej na prowizorycznie ustawionych stołach. Dziś wyraźnie oddzielono targi, skupione w segmencie business od wydarzeń ogólnodostępnych, z kategorii consumer. Oznacza to rozróżnienia w zakresie systemów targowych, służących ekspozycji oferty. Dla wydarzeń firmowych oferowane jest wyposażenie, uwzględniające standardy business, nie przygotowuje się zróżnicowanej oferty gadżetów, które należy zaprezentować w profesjonalny sposób. Wydarzenia dla konsumentów, osób prywatnych muszą obfitować w wyposażenie, uwzględniające promocję darmowymi gadżetami, strefy zabaw dla dzieci oraz miejsca siedzące, zachęcające do rozmowy o szczegółach ofert.
Nowoczesne systemy targowe dziś
Oferta systemów targowych przedstawia nowoczesne zestawy, uwzględniające nadruk firmowy, zachęcające do skorzystania z oferty dzięki nowoczesnym rozwiązaniom. Systemy podwieszane, zapełniające otwarta przestrzeń hal targowych kierują wzrok zwiedzających na ofertę firmy. Znakomicie prezentujące się ścianki ekspozycyjne wyposażone są w zestawy ekspozycyjne na materiały reklamowe, takie jak kieszenie z tworzywa, które można zapełnić folderami.
W celach promocyjnych można wybrać spośród dostępnych w zróżnicowanej ofercie rozmiarów oraz rodzajów stoisk, spełniających oczekiwania każdego klienta. W zależności od potrzeb, możliwej przestrzeni do adaptacji na cele promocyjne oraz profilu działalności można korzystać z oferty dodatkowej, uwzględniającej wiele akcesoriów. Doskonale sprawdzają się wolnostojące stoiska reklamowe, które w przypadku promocji na niewielką skalę znakomicie eksponują ofertę.
Do systemów targowych warto dołączyć dodatkowo potykacze i stojaki reklamowe, wzmacniające strategię reklamową. Podobnie jest z trybunkami, stołami i ladami. Profesjonalnie dobrane, jeżeli jest konieczność dodatkowej ekspozycji lub miejsca przebywania osoby informującej o ofercie, warto wybierać spośród personalizowanych, profesjonalnie wykonanych systemów, gwarantujących najwyższą jakość, a jednocześnie profesjonalny, estetyczny wygląd. Stylistyka nowoczesnych systemów targowych nawiązuje do oferty, logotypu oraz barw firmowych wystawcy.
Zamawiając zestaw ekspozycyjny, można skorzystać ze standardowych zestawów w uniwersalnym kształcie i stylistyce lub zamówić produkty, tworzone na potrzeby konkretnej działalności. O rodzaju stoisk powinny decydować indywidualne uwarunkowania. Jeżeli firma często prezentowana jest na targach i innych wydarzeniach, gdzie marketing bezpośredni odgrywa główna rolę, warto zainwestować w profesjonalne, personalizowane zestawy targowe, zwiększające skuteczność kampanii. Dzięki profesjonalne ekspozycji podejście zainteresowanych odwiedzających już na starcie jest poważne i rzeczowe.
Jeśli interesują Cię nowoczesne rozwiązania, koniecznie sprawdź naszą ofertę stoisk. Produkujemy również niestandardowe systemy.