Różnego rodzaju imprezy, wydarzenia kulturalne i sportowe organizowane są niemal przez cały rok. Aby dotarły one do określonej grupy docelowej, potrzebują dobrej reklamy. Jaka reklama sprawi, że o wydarzeniu dowiedzą się wszyscy zainteresowani?
Po co nam reklama?
Reklamy kojarzą się głównie z polecaniem produktów w telewizji i radio. Mają one na celu poinformować potencjalnego klienta o istnieniu produktu, jego zaletach i zastosowaniu. Nie inaczej jest w przypadku organizacji wydarzeń. Reklama wydarzenia powinna informować o samym fakcie organizacji wydarzenia, ale również o miejscu i czasie, w jakim się odbędzie. Są to oczywiście podstawowe informacje, jakie należy umieścić w reklamie. Dlaczego niektóre wydarzenia, choć ciekawe i warte zainteresowania nie przyciągają gości? Odpowiedź jest prosta: z powodu braku dobrej reklamy.
Telewizja, radio czy prasa?
Tradycyjna reklama w telewizji sprawdza się jedynie w przypadku organizacji naprawdę dużych imprez. Powodem jest wysoka cena, jaką trzeba zapłacić za kilka sekund na ekranie. Reklama wydarzenia może mieć miejsce w eterze, jednak należy zastanowić się do jakiej grupy docelowej chcemy trafić. Pomoże to wybrać radio, w którym chcemy się zareklamować. Radio wciąż cieszy się szerokim gronem słuchaczy, którzy włączają je w domu, samochodzie czy słuchają w pracy. Reklamą w radio może być również kilkuminutową audycją, w której organizator szczegółowo opowie o planowanym wydarzeniu. Inną metodą reklamy jest umieszczenie notatki w prasie, najlepiej lokalnej. Należy wtedy zadbać o odpowiednią oprawę graficzną, która przyciągnie wzrok czytelnika. Takiej samej zasady trzeba przestrzegać w przypadku promowania wydarzenia na plakatach.
Social media przede wszystkim
W dobie powszechnego dostępu do internetu nie można zapomnieć o reklamie w sieci. Sporo osób decyduje się nawet porzucić tradycyjną formę reklamowania na rzecz reklamy w social media. Reklama wydarzenia ma formę posta, w którym opisujemy planowaną imprezę. Co więcej, posty mogą pojawiać się co jakiś czas, w celu przypomnienia użytkownikom o wydarzeniu. Na niektórych portalach społecznościowych mamy możliwość organizacji wydarzenia i zaproszenia na nie poszczególnych osób. Potencjalny uczestnik imprezy czuje się wtedy osobiście zaproszony. Z portali społecznościowych korzysta coraz więcej osób w każdym wieku, dlatego nie ma obawy, że tego typu reklamą trafimy jedynie do młodych osób.
Organizatorzy zawsze powinni zastanowić się, jak ma wyglądać reklama wydarzenia i wdrażać pomysły w życie, ponieważ brak reklamy zawsze będzie powodować małe zainteresowanie imprezą.
W celu zorganizowania dobrej reklamy potrzebujesz równie dobrych narzędzi, a te znajdziesz w naszym sklepie reklamowym Retio.pl, kliknij w przycisk niżej i zapoznaj się z naszą ofertą.