BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma: 0,00 zł

Jak rozreklamować konferencję? Reklama konferencji w praktyce - kilka dobrych rad

0
Jak rozreklamować konferencję? Reklama konferencji w praktyce - kilka dobrych rad

Konferencja jest specyficznym wydarzeniem adresowanym do pewnej grupy docelowej. Konferencja naukowa skierowana jest do grona naukowców, nauczycieli i studentów. Biznesowa do przedsiębiorców i różnego szczebla pracowników funkcjonujących w branży biznesowej. Konferencje rolnicze czy sadownicze dotyczą zagadnień, które będą interesujące dla rolników, sadowników, a także amatorów i pasjonatów różnych upraw agrarnych.

Informacja o konferencji 

Niezależnie od charakteru konferencji, jest ona na tyle ważnym i powszechnym wydarzeniem, że wymaga odpowiedniej promocji oraz reklamy. Konferencja powinna być odpowiednio wcześniej ogłoszona, aby można było zebrać grono prelegentów, osób, które wystąpią na niej z wykładem albo odczytem. Ważne jest również grono słuchaczy – osób, które przychodzą na konferencję, by się czegoś dowiedzieć na dany temat, np. o nowoczesnym oprogramowaniu komputerowym albo innowacyjnych metodach pielęgnacji sadów owocowych.

Grupa docelowa konferencji 

Zanim konferencja zostanie rozreklamowana na różne sposoby (reklama zewnętrzna i internetowa) należy odpowiedzieć sobie na pytanie: do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć? Czy będą to osoby młode, starsze, jakie zawody i branże reprezentują? W przypadku reklamy ważny jest budżet na promocję i reklamę konferencji. Jeżeli jest on niski, zawęża to w pewnym stopniu możliwości reklamy, ale nie wyklucza ich całkowicie. Zawsze można konferencję rozreklamować w mediach społecznościowych, np. na Facebooku czy Instagramie. Trzeba mieć jednak świadomość, że w ten sposób nie dotrzemy do wszystkich. 

Reklama zewnętrzna i rola Internetu   

Jeżeli znamy już grupę docelową, do której chcemy skierować komunikat o konferencji, musimy opracować treść i formę przekazu. W przypadku konferencji naukowej będą one inne niż np. w przypadku konferencji organizowanej dla nauczycieli czy pracowników administracji. Gdy adresatem konferencji są ludzie młodzi, media społecznościowe odegrają tutaj o wiele większą rolę niż w stosunku do osób starszych. Nie oznacza to wcale, że Internet nie jest pomocny w dotarciu do np. kadry profesorskiej. Komunikacja e-mailowa prawie zawsze się sprawdza i jest skuteczną formą przekazu.

Media społecznościowe można wykorzystać do rozpowszechnienia konferencji np. wśród osób będących na początku kariery akademickiej, w stosunku do doktorantów i młodszych pracowników naukowych. Spośród innych form reklamy konferencji można wskazać na reklamę zewnętrzną (plakaty, banery, billboardy, foldery, ulotki), reklamę w różnych mediach (prasa lokalna, radio, telewizja), reklamę na stronach internetowych uczelni lub innej instytucji, miasta lub gminy.

Przy planowaniu reklamy konferencji (bez względu na tematykę i grupę docelową) warto pomyśleć, w jak największym stopniu można  wykorzystać Internet. Marketing internetowy może okazać się najbardziej skutecznym sposobem dotarcia do grupy docelowej każdej konferencji.

 

W każdych działaniach reklamowych przydadzą Ci się profesjonalne systemy reklamowe, które znajdziesz w naszym sklepie. Kliknij w przycisk poniżej i zapoznaj się z naszą ofertą.

przycisk

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
Chmura tagów bloga
Dzięki chmurze tagów możesz szybko przenieść się do interesującego Cię tematu na naszym blogu!
Czytaj więcej

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium