BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma: 0,00 zł

Jak przygotować się do targów branżowych? 4 kluczowe elementy

0
Jak przygotować się do targów branżowych? 4 kluczowe elementy

Targi branżowe to doskonała okazja, by odpowiednio zareklamować swoją firmę i pozyskać nowe rzesze klientów, ale również niedoceniana skarbnica wiedzy na tematy branżowe. Podczas prezentacji i reklamy własnej oferty warto zwrócić uwagę na stoiska konkurencji oraz potencjalnych klientów - zyskamy obraz ewentualnych potrzeb klientów, dowiemy się, co jest modne na rynku oraz co i w jaki sposób oferuje nasza konkurencja. Dzięki temu możemy lepiej przygotować się na potrzeby i oczekiwania rynku, co poskutkuje większą popularnością naszej marki.

Jak się reklamować na targach?

Istnieje wiele składowych sukcesu, który możemy osiągnąć na targach branżowych. Jeśli zależy nam na dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów z jak najlepszym rezultatem musimy się do tego odpowiednio przygotować - często poważne planowanie powinno zacząć się już pół roku przed targami. Warto też zasięgnąć rady specjalisty od trade show marketingu, który podpowie nam i pokieruje, by efekt był jak najlepszy. Co składa się na sukces na targach? Przede wszystkim są to:

  • stoisko targowe
  • ulotki informacyjne
  • broszury z opisem firmy
  • sprzęt multimedialny
  • drobne podarunki (smycze, kawa)
  • profesjonalna obsługa

Czy dopilnowanie każdego z tych punktów gwarantuje sukces? Absolutnie nie. Musimy zrobić coś, by nasze stoisko wyróżniało się na tle pozostałych, przyciągało spojrzenia i uwagę przechodniów i zostało zapamiętane. Z pomocą przychodzą nam firmy marketingowe z ofertą dedykowaną właśnie na targi branżowe. W ich ofercie można znaleźć wszystko, czego nam trzeba - od drobnej reklamy, takiej jak wizytówki katalogi, poprzez ściankistandy reklamowe, aż po całe stoiska targowe z wydrukiem. Oferta jest naprawdę szeroka, a jedyne, co nas ogranicza, to nasza własna wyobraźnia.

Jak wykonać stoisko?

Stoisko targowe

Dobrze przygotowane stoisko to jeden z najważniejszych elementów marketingowych. Dlaczego? Ponieważ przyciągnięcie uwagi klienta to najtrudniejsze zadanie. Większość stoisk zazwyczaj wygląda podobnie, różnią się od siebie jedynie detalami. Skąd więc wiadomo, które z nich wybierze klient? Nie chcąc zostawić wyboru przypadkowi warto zainwestować i odpowiednio przemyśleć, jak nasze stoisko powinno wyglądać. Dużą rolę odgrywa oryginalność ciekawy kształt oraz wyróżniająca się oprawa graficznaprzyciągną uwagę każdego przechodnia. Dodatkowo warto zainwestować w reklamę rozmieszczoną w różnych częściach przestrzeni wystawienniczej, dzięki której przyciągniemy dodatkowych potencjalnych klientów - w tej roli doskonale sprawdzą się flagi reklamowe czy potykacze. Musimy jednak koniecznie pamiętać o tym, by całe nasze wyposażenie reklamowe było spójne graficznie. Dzięki temu gdziekolwiek nie rozmieścimy naszej reklamy będzie ona kojarzona właśnie z naszą, a nie żadną inną marką.

Ofertę gotowych stoisk na targi możesz zobaczyć tutaj

Profesjonalna obsługa

Kolejny ważny krok to zapewnienie na naszym stoisku profesjonalnej obsługi. Czym powinniśmy się kierować w doborze personelu? Przede wszystkim musimy postawić na zdolności interpersonalne, doskonałą komunikatywnośćzaangażowanie - uśmiechnięci, chętni do pomocy ludzie to już połowa sukcesu. Druga połowa to duża wiedza branżowa - ze względu na specyfikę targów musimy zapewnić potencjalnym klientom źródło wiedzy na temat naszej firmy, by mogli znaleźć odpowiedź na wszelkie nurtujące ich pytania.

Chwyty marketingowe

Często, podczas planowania wyjazdu na targi branżowe, zapominamy o sile drobnych chwytów marketingowych. Jest to duży błąd, ponieważ podobnie jak stoisko mają one bardzo dużą siłę działania. Mowa to u drobnych gadżetach, jakimi są na przykład: 

  • kubek na kawę z nadrukowanym logo firmy,
  • smycz,
  • długopis,
  • oryginalny notatnik mieszczący się akurat do kieszeni.

Będąc uczestnikami targów branżowych często zupełnie nieświadomie zbieramy takie drobnostki, upychając je po kieszeniach, a dopiero po czasie znajdujemy je ponownie - nie pamiętamy już wtedy, jakie firmy dokładnie były na targach, ale widząc logo przypominamy sobie tylko te konkretne.

Targi to doskonała okazja do reklamy i pozyskania nowych klientów - warto o tym pamiętać i poświęcić czas na odpowiednie przygotowanie, ponieważ jeśli umiejętnie zaplanujemy całe przedsięwzięcie możemy skutecznie podwyższyć wyniki sprzedaży, co przełoży się również na sukces naszej firmy.

 

Systemy reklamowe na targi 

Komentarze do wpisu (0)

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl