Odpowiednia reklama jest jedną z najważniejszych kwestii podczas organizacji stoiska na evencie. Przyciąga ona wzrok, wyróżnia nas spośród pozostałych uczestników wydarzenia. Generuje tym samym dochód i czyni naszą markę rozpoznawalną. Często jednak budżet, który możemy przeznaczyć na reklamę, jest ograniczony. Jak więc mądrze wybrać system reklamowy, aby spełniał swoje zadanie i przy okazji nie przekroczyła maksymalnej kwoty?
Rodzaje systemów reklamowych
Żeby świadomie wybrać system reklamowy, musimy najpierw zapoznać się z dostępnymi możliwościami. Bowiem każdy jego rodzaj dociera do potencjalnych odbiorców na innym etapie ich udziału w wydarzeniu. Mimo, że cel każdego z nich jest taki sam, to jednak ich funkcje różnią się od siebie w większym lub mniejszym stopniu. Jakie są zatem dostępne opcje, jeśli chodzi o systemy reklamowe? Cóż, do najpopularniejszych należą:
- systemy podwieszane;
- namioty reklamowe;
- łuki i bramy reklamowe;
- systemy zewnętrzne;
- systemy napinane;
- flagi reklamowe;
- parawany;
- trybunki, lady i stoły.
Dostępnych środków jest oczywiście o wiele więcej, jednak nie ma potrzeby, aby wymieniać je wszystkie. Chodzi przede wszystkim o to, aby zobrazować szeroką gamę możliwości, jakimi dysponujemy podczas wyboru systemów reklamowych. Czym więc powinniśmy się kierować, chcąc osiągnąć najlepszy efekt?
Droga odbiorcy do stoiska
Aby wybrać najistotniejsze elementy systemu reklamowego, musimy prześledzić drogę potencjalnego odbiorcy - od chwili wejścia na teren eventu, aż po dotarcie do stoiska. Niezależnie od tego, czy wydarzenie odbywa się na otwartej przestrzeni, czy w wielkiej hali, zawsze należy wejść. Nie jest to oczywiście żadnym odkryciem, jednak musimy mieć świadomość, że już na tym etapie rozpoczyna się proces zainteresowania odbiorcy naszym stoiskiem.
Odbywa się poprzez reklamę zewnętrzną, informując osoby wchodzące na teren wydarzenia, iż nasza marka bierze w nim udział. Systemy zewnętrzne mogą przybierać naprawdę wiele form - mogą być to różnego rodzaju potykacze lub nadmuchiwane kolumny reklamowe. Istotny jest projekt graficzny, który zostanie umieszczony na konkretnych elementach. Musi on być charakterystyczny i wywoływać pozytywne skojarzenia.
Załóżmy, że reklama na zewnątrz zainteresowała daną osobę. Po wejściu na teren eventu chce on odnaleźć nasze stoisko. Nie jest jednak proste zadanie, ponieważ na naprawdę dużych wydarzeniach takich stoisk jest naprawdę wiele. Naszym zadaniem jest zatem ułatwienie tego procesu.
Najskuteczniej sprawdzają się tu systemy podwieszane, ponieważ od razu rzucają się w oczy i w zasadzie nie mogą być przysłonięte przez inne reklamy. Jest to jednak rozwiązanie dosyć kosztowne. Tańszą alternatywą mogą być na przykład flagi reklamowe. Nie będę one już tak skuteczne, ale z pewnością ułatwią odnalezienie naszego stoiska spośród innych.
Zostaliśmy zatem odnalezieni. Zainteresowana osoba udała się do naszego stoiska. Na tym etapie nie możemy pozwolić sobie na to, aby wyglądało ono nieatrakcyjnie. Wygląd stoiska musi być spójny z miniętymi wcześniej reklamami. Dlatego właśnie absolutną podstawą jest odpowiednie zaaranżowanie go. Dostępnych opcji mamy naprawdę wiele: namioty reklamowe, łuki, parawany. Sęk w tym, aby potencjalny odbiorca został na nowo zainteresowany naszą marką po tym, jak zobaczy stoisko. Dlatego właśnie w tej kwestii nie powinniśmy zbytnio oszczędzać budżetu.
Samodzielna rola systemów reklamowych
Systemy reklamowe, poza wpisywaniem się w drogę odbiorcy do stoiska, mają jeszcze inną, niezwykle ważną funkcję. Wynika ona bezpośrednio z charakteru wszystkich eventów. Jest to zainteresowanie osób, które odwiedzają pozostałe stoiska. Umiejętnie korzystając z poszczególnych systemów, możemy zyskać nowych odbiorców.
Reklamy na zewnątrz zachęcają do odwiedzenia naszego stoiska zaraz po wejściu i stanowią informację, iż bierzemy udział w wydarzeniu. Atrakcyjna grafika na reklamie podwieszanej może zaintrygować osoby, które początkowo nie planowały odwiedzić naszego namiotu. Z kolei profesjonalnie wyglądające stanowisko wzbudza u odbiorcy ciekawość, dzięki czemu ostatecznie decyduje się on na wizytę u nas.
Systemów reklamowych nie można lekceważyć, podejdź do tematu profesjonalnie i zapoznaj się z najlepszymi systemami wystawienniczymi, i reklamowymi klikając w poniższy przycisk.