UWAGA! Zamówienia w trybie express w tej chwili realizowane będą bez dopłaty ze strony klienta, co oznacza krótszy czas realizacji.
BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma brutto: 0,00 zł

Ile pieniędzy przeznaczyć na reklamę?

0
Ile pieniędzy przeznaczyć na reklamę?

Ile pieniędzy przeznaczyć na reklamę? To odwieczne pytanie spędzające sen z powiek właścicielom przedsiębiorstw i instytucji. Z jednej strony oczywiste jest, że to inwestycja, która powinna się zwrócić, z drugiej strony — czy na pewno warto poświęcać środki, które mogłyby zostać przeznaczone na rozwój firmy? Niezależnie od branży i wielkości przedsiębiorstwa, marketing jest jednym z najważniejszych obszarów, na którym powinna zostać skupiona uwaga już w momencie zakładania firmy.

Czym jest budżet marketingowy?

Budżet w firmie można z porównać do budżetu domowego. Po opłaceniu wszystkich rachunków oraz zapewnieniu nakładów na wyżywienie, rozrywkę, dodatkowe nieprzewidziane wydatki, pozostałe środki gospodarze oszczędzają lub inwestują. W firmie jest analogicznie, tylko zmieniają się części składowe. Najważniejsze są zobowiązania, wynagrodzenia dla pracowników i zapewnienie ciągłości produkcji lub sprzedaży.

Księgowi niezwykle precyzyjnie wyliczają i kontrolują przychody i rozchody, aby firma nie straciła płynności finansowej. Budżet marketingowy powinien mieć swoje miejsce na liście koniecznych wydatków. Chyba nie ma osoby, która potrafi wyliczyć kwotę uniwersalną, czy nawet wskaźnik procentowy, dla wszystkich przedsiębiorstw. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności, lokalizacji, wielkości przedsiębiorstwa lub branży kwota będzie różna.

Budżet marketingowy planowany jest z wyprzedzeniem. Kończąc rok, planujemy go na rok następny. Nakład na budżet reklamowy zależy od:

  • sytuacji finansowej firmy,
  • strategii sprzedażowej,
  • stopnia trudności dotarcia do grupy docelowej,
  • miejsca firmy na rynku w odniesieniu do konkurencji,
  • ustalenia strategii marketingowej,
  • porównania, czy poprzednie budżety były wystarczające.

Oszacowanie budżetu ściśle wiąże się z opracowaniem strategii marketingowej. Często firmy stosują metodę losowego podziału budżetu bez wcześniejszego planu jego ukierunkowania. Zwykle ta metoda się nie sprawdza i stosowana jest przeważnie w niewielkich lokalnych przedsiębiorstwach. Dlatego najpierw należy ustalić, w jaki sposób chcemy reklamować firmę, a dopiero potem ustalić budżet, który będzie optymalny.

Najważniejsze, żeby reklama była skuteczna

Tak naprawdę to, ile pieniędzy przeznaczymy na reklamę, nie jest sprawą najistotniejszą. Najważniejsze jest, aby reklama była skuteczna, wtedy środki zostaną dobrze zainwestowane, a nie bezpowrotnie utracone. Jeśli firma dopiero powstaje, należy liczyć się z większymi kosztami.

Wiążą się one z uruchomieniem strony internetowej, pozycjonowaniem, powstaniem bloga i treści na nim publikowanych, oraz stworzeniem elementów identyfikacji wizualnej marki takich jak logo firmy. Jeśli chcemy ruszyć z kopyta, doliczmy:

  • wykonanie i kolportaż ulotek i plakatów;
  • umieszczenie w widocznych miejscach potykaczy, banerów i billboardów;
  • zaistnienie na eventach i targach branżowych i związany z tym zakup materiałów marketingowych w postaci ścianek reklamowych, czy też namiotów reklamowych;
  • gadżety reklamowe promujące markę.

Systematyczność jest decydująca

Marketing nie może polegać na jednorazowym zrywie. Powinno być to zaplanowane, ciągłe lub cykliczne działanie mające na celu reklamę firmy i wzmocnienie jej pozycji na rynku. Dbałość o widoczność firmy i zdobycie prestiżu to priorytet. Nawet największe marki świata takie jak NIKE, Apple, czy Microsoft odczułyby znaczący spadek obrotów, gdyby nie dbały o systematyczność kampanii reklamowych i promowanie swojej marki.

Wiele firm przekonało się, że na marketingu nie warto oszczędzać. Przysłowiowym gwoździem do trumny stał się nadmierny optymizm i zachłyśnięcie się aktualnymi wynikami sprzedażowymi. Zaprzestanie promocji swojej marki w takiej sytuacji jest najgorszym z możliwych scenariuszy.

Co prawda w tym momencie nasz produkt jest hitem, który schodzi na pniu, jednak za kilka tygodni, lub miesięcy, kiedy nasyci się rynek, staniemy na skraju przepaści. Dlatego kluczowe nie jest pytanie: „Ile pieniędzy przeznaczyć na reklamę?', tylko „Ile pieniędzy przeznaczyć na reklamę, aby wybrać najskuteczniejszą formę marketingu i zachować ciągłość?"

Jeśli chcesz, aby Twoje pieniądze skutecznie przynosiły zwrot z inwestycji musisz zainwestować je w systemy reklamowe wysokiej jakości. Zapoznaj się z nimi klikając w poniższy przycisk.

 

przycisk

 

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
Musisz to mieć!
Stojak na plakat A4 OWZ Stojak na plakat A4 OWZ
172,70 zł 172,70 zł
szt.
Flaga reklamowa Winder 3,30m Quill Flaga reklamowa Winder 3,30m Quill
243,10 zł 243,10 zł
szt.
Flaga reklamowa Shimmer 2,5m z napełnianą podstawą Flaga reklamowa Shimmer 2,5m z napełnianą podstawą
188,10 zł 188,10 zł
szt.
Rozkładany stojak na ulotki A4 Rozkładany stojak na ulotki A4
469,70 zł 469,70 zł
Lada degustacyjna Counta stoisko promocyjne Lada degustacyjna Counta stoisko promocyjne
573,10 zł 573,10 zł
szt.
Chmura tagów bloga
Dzięki chmurze tagów możesz szybko przenieść się do interesującego Cię tematu na naszym blogu!
Czytaj więcej

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium