Targi branżowe to miejsce, gdzie (w regularnych odstępach czasu - najczęściej raz do roku) organizowane są spotkania i pokazy ofert poszczególnych firm (oczywiście są one "tematyczne"). Każdy, chcący zaistnieć w swojej branży przedsiębiorca, koniecznie powinien wziąć w nich udział.
Dlaczego warto wziąć udział w targach branżowych?
- dzięki nim można poznać ofertę konkurencji - to, że w danym momencie wiedzie nam się dobrze, wcale nie oznacza, że tak będzie zawsze; konkurencja "nie śpi", więc warto zapoznać się z ofertą swojego przeciwnika;
- każdy, kto chce rozbudować swoją firmę będzie tam mógł poznać osoby, które mu w tym pomogą - to najprostszy i najszybszy sposób żeby się dowiedzieć, kto ma takie
- same plany; takie "branżowe znajomości" mogą zaowocować wieloletnią współpracą;
- poznając najnowsze propozycje swoich przeciwników, będzie można szybko zareagować i zmodernizować swoją ofertę - najgorsze, to zostać w tyle - im dłużej trwa tego rodzaju "okres stagnacji", tym trudniej się z niego podźwignąć;
- to doskonała okazja żeby "wyjść" ze swoją ofertą do ludzi - wbrew pozorom nic nie zastąpi bezpośrednich (face to face) relacji z potencjalnymi klientami;
- to bardzo dobre miejsce do szybkiej i efektywnej wymiany doświadczeń (oraz do wzajemnych inspiracji);
- poprzez tego rodzaju osobiste spotkania można popracować nad lojalnością swoich klientów;
- w ten sposób można pozyskać również nowego dostawcę albo nawet pracownika;
- warto pamiętać, że na targi przyjeżdżają nie tylko producenci, wystawcy i importerzy krajowi, ale również zagraniczni - właśnie dlatego jest to wprost idealne miejsce do zacieśniania relacji międzynarodowych;
- dzięki udziałowi w targach można zweryfikować swoją aktualną pozycję w branży;
- to doskonała okazja do zwiększenia rozpoznawalności oraz prestiżu swojej marki;
- to bardzo dobra okazja do tego, żeby po raz pierwszy wystawić swoje nowe produkty (to po prostu świetna okazja do promocji nowości).
Które targi wybrać?
- z pewnością takie, które już zdążyły zbudować swój prestiż oraz markę - lepiej uczestniczyć w jednych o zasięgu ogólnokrajowym (albo nawet międzynarodowym) niż w kilku lokalnych (peryferyjnych);
- oczywiście najlepiej dopasować rodzaj targów do charakteru swojej działalności;
- takie, na które nas stać - w końcu to ma być inwestycja, która się nam opłaci.
Zanim zdecydujesz się na konkretne stoisko, lepiej sprawdź:
- jaki zasięg mają wybrane przez ciebie targi - w końcu im są większe, tym lepiej dla ciebie - dzięki nim będziesz bardziej rozpoznawalny;
- statystyki tych targów (ile firm w poprzednich latach w nich uczestniczyło, ilu było odwiedzających);
- jakiego rodzaju promocją mogą się one pochwalić (czy ich reklama sprowadza się tylko do ulotek rozprowadzanych w najbliższym otoczeniu?; a może są one promowane również w ogólnopolskiej prasie, w radiu, w telewizji i w internecie?;
- jakie konkretnie stoiska one oferują (później trzeba jeszcze zweryfikować ich lokalizację, bo zawsze lepiej wcześniej zadbać o swoje "ostateczne położenie);
- czy będą w nich uczestniczyli jacyś influencerzy? - warto wybrać takie, w których będą brać udział znani vlogerzy albo vlogerki - dzięki nim będzie można liczyć na znacznie lepszą promocję swojej oferty;
- czy danego rodzaju targom będą towarzyszyć jakieś inne wydarzenia (np. warsztaty, konferencje branżowe, szkolenia, panele dyskusyjne, pokazy najnowszych nowinek z danego rodzaju branży).
Co zrobić żeby dobrze wypaść na takich targach?
- zadbaj o każdy detal - w żadnym razie nie nastawiaj się na improwizację; tu liczy się każdy, nawet najdrobniejszy szczegół - w końcu, jak cię widzą tak cię piszą;
- nie oszczędzaj na materiałach promocyjnych - to twoja wizytówka - dzięki niej możesz się i wyróżnić, i pogrążyć;
- pomyśl o tym, w jaki sposób mógłbyś "dopieścić" osoby, które odwiedzą twoje stoisko - może poczęstuj je dobrą kawą albo jakąś przekąską; może przygotuj dla nich drobne upominki (np. długopisy z logo twojej firmy albo specjalne "branżowe" kalendarze);
- koniecznie zadbaj o wygląd swojego stoiska - postaw na elegancję i naturalne dodatki - w końcu nic tak nie przyciąga wzroku, jak naturalne, soczyste kolory i ekologiczne materiały (np. drewniane);
- weź pod uwagę, że osoby pracujące na twoim stanowisku, także będą tworzyć pewnego rodzaju (spersonalizowaną) wizytówkę twojej firmy - koniecznie więc zadbaj, aby godnie cię reprezentowały (powinny być ubrane w eleganckie i spójne kolorystycznie ze stoiskiem stroje; swoją aparycją powinny wzbudzać zaufanie i po prostu przyciągać do odwiedzenia akurat twojego stanowiska; nade wszystko jednak powinny one umieć rozmawiać z ludźmi - w końcu tutaj pierwsze skrzypce będzie odgrywała konwersacja; koniecznie zweryfikuj, czy osoby, które masz zamiar wysłać na targi ,znają dobrze języki obce - bez tego możesz zapomnieć o nowych kontraktach z zagranicznymi firmami;
- pamiętaj, że musisz się czymś wyróżnić na tle innych wystawców - może więc już wcześniej przygotuj jakiś unikatowy gadżet firmowy - najlepiej taki, który będzie spójny z logiem twojej firmy;
- wiedz, że nawet tak drobne detale, jak rodzaj krzeseł, mogą być znaczące ( w końcu nikt nie lubi siedzieć na tych twardych i niewygodnych).
Koniecznie sprawdź nasze produkty na targi, oferujemy wiele ścianek, rollupów, flag, ale tworzymy również stoiska od zera. Pomożemy Ci zaprezentować się jak najlepiej!