BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma: 0,00 zł

Dlaczego warto wystawiać się na targach?

0
Dlaczego warto wystawiać się na targach?

Targi branżowe to miejsce, gdzie (w regularnych odstępach czasu - najczęściej raz do roku) organizowane są spotkania i pokazy ofert poszczególnych firm (oczywiście są one "tematyczne"). Każdy, chcący zaistnieć w swojej branży przedsiębiorca, koniecznie powinien wziąć w nich udział.

Dlaczego warto wziąć udział w targach branżowych?

  • dzięki nim można poznać ofertę konkurencji - to, że w danym momencie wiedzie nam się dobrze, wcale nie oznacza, że tak będzie zawsze; konkurencja "nie śpi", więc warto zapoznać się z ofertą swojego przeciwnika;
  • każdy, kto chce rozbudować swoją firmę będzie tam mógł poznać osoby, które mu w tym pomogą - to najprostszy i najszybszy sposób żeby się dowiedzieć, kto ma takie
  • same plany; takie "branżowe znajomości" mogą zaowocować wieloletnią współpracą;
  • poznając najnowsze propozycje swoich przeciwników, będzie można szybko zareagować i zmodernizować swoją ofertę - najgorsze, to zostać w tyle - im dłużej trwa tego rodzaju "okres stagnacji", tym trudniej się z niego podźwignąć;
  • to doskonała okazja żeby "wyjść" ze swoją ofertą do ludzi - wbrew pozorom nic nie zastąpi bezpośrednich (face to face) relacji z potencjalnymi klientami;
  • to bardzo dobre miejsce do szybkiej i efektywnej wymiany doświadczeń (oraz do wzajemnych inspiracji);
  • poprzez tego rodzaju osobiste spotkania można popracować nad lojalnością swoich klientów;
  • w ten sposób można pozyskać również nowego dostawcę albo nawet pracownika;
  • warto pamiętać, że na targi przyjeżdżają nie tylko producenci, wystawcy i importerzy krajowi, ale również zagraniczni - właśnie dlatego jest to wprost idealne miejsce do zacieśniania relacji międzynarodowych;
  • dzięki udziałowi w targach można zweryfikować swoją aktualną pozycję w branży;
  • to doskonała okazja do zwiększenia rozpoznawalności oraz prestiżu swojej marki;
  • to bardzo dobra okazja do tego, żeby po raz pierwszy wystawić swoje nowe produkty (to po prostu świetna okazja do promocji nowości).

Które targi wybrać?

  • z pewnością takie, które już zdążyły zbudować swój prestiż oraz markę - lepiej uczestniczyć w jednych o zasięgu ogólnokrajowym (albo nawet międzynarodowym) niż w kilku lokalnych (peryferyjnych);
  • oczywiście najlepiej dopasować rodzaj targów do charakteru swojej działalności;
  • takie, na które nas stać - w końcu to ma być inwestycja, która się nam opłaci.

Zanim zdecydujesz się na konkretne stoisko, lepiej sprawdź:

  • jaki zasięg mają wybrane przez ciebie targi - w końcu im są większe, tym lepiej dla ciebie - dzięki nim będziesz bardziej rozpoznawalny;
  • statystyki tych targów (ile firm w poprzednich latach w nich uczestniczyło, ilu było odwiedzających);
  • jakiego rodzaju promocją mogą się one pochwalić (czy ich reklama sprowadza się tylko do ulotek rozprowadzanych w najbliższym otoczeniu?; a może są one promowane również w ogólnopolskiej prasie, w radiu, w telewizji i w internecie?;
  • jakie konkretnie stoiska one oferują (później trzeba jeszcze zweryfikować ich lokalizację, bo zawsze lepiej wcześniej zadbać o swoje "ostateczne położenie);
  • czy będą w nich uczestniczyli jacyś influencerzy? - warto wybrać takie, w których będą brać udział znani vlogerzy albo vlogerki - dzięki nim będzie można liczyć na znacznie lepszą promocję swojej oferty;
  • czy danego rodzaju targom będą towarzyszyć jakieś inne wydarzenia (np. warsztaty, konferencje branżowe, szkolenia, panele dyskusyjne, pokazy najnowszych nowinek z danego rodzaju branży).

Co zrobić żeby dobrze wypaść na takich targach?

  • zadbaj o każdy detal - w żadnym razie nie nastawiaj się na improwizację; tu liczy się każdy, nawet najdrobniejszy szczegół - w końcu, jak cię widzą tak cię piszą;
  • nie oszczędzaj na materiałach promocyjnych - to twoja wizytówka - dzięki niej możesz się i wyróżnić, i pogrążyć;
  • pomyśl o tym, w jaki sposób mógłbyś "dopieścić" osoby, które odwiedzą twoje stoisko - może poczęstuj je dobrą kawą albo jakąś przekąską; może przygotuj dla nich drobne upominki (np. długopisy z logo twojej firmy albo specjalne "branżowe" kalendarze);
  • koniecznie zadbaj o wygląd swojego stoiska - postaw na elegancję i naturalne dodatki - w końcu nic tak nie przyciąga wzroku, jak naturalne, soczyste kolory i ekologiczne materiały (np. drewniane);
  • weź pod uwagę, że osoby pracujące na twoim stanowisku, także będą tworzyć pewnego rodzaju (spersonalizowaną) wizytówkę twojej firmy - koniecznie więc zadbaj, aby godnie cię reprezentowały (powinny być ubrane w eleganckie i spójne kolorystycznie ze stoiskiem stroje; swoją aparycją powinny wzbudzać zaufanie i po prostu przyciągać do odwiedzenia akurat twojego stanowiska; nade wszystko jednak powinny one umieć rozmawiać z ludźmi - w końcu tutaj pierwsze skrzypce będzie odgrywała konwersacja; koniecznie zweryfikuj, czy osoby, które masz zamiar wysłać na targi ,znają dobrze języki obce - bez tego możesz zapomnieć o nowych kontraktach z zagranicznymi firmami;
  • pamiętaj, że musisz się czymś wyróżnić na tle innych wystawców - może więc już wcześniej przygotuj jakiś unikatowy gadżet firmowy - najlepiej taki, który będzie spójny z logiem twojej firmy;
  • wiedz, że nawet tak drobne detale, jak rodzaj krzeseł, mogą być znaczące ( w końcu nikt nie lubi siedzieć na tych twardych i niewygodnych).

Koniecznie sprawdź nasze produkty na targi, oferujemy wiele ścianek, rollupów, flag, ale tworzymy również stoiska od zera. Pomożemy Ci zaprezentować się jak najlepiej!

 

przycisk 

  

Komentarze do wpisu (0)

Submit
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl