Tworząc firmę staramy się budować jej pozytywny wizerunek. Zbieramy opinie klientów o jakości produktów i usług, dbamy też o wizerunek firmy wiarygodnej, stabilnej i godnej zaufania. Jednak, aby te elementy kojarzyły się bezpośrednio z naszą marką w świadomości klientów oraz partnerów biznesowych powinniśmy zadbać o przemyślaną wizualną identyfikację firmy.
Nazwa, logo, kolorystyka...
Podstawę wizualnej identyfikacji firmy stanowią cztery elementy. Jest to nazwa firmy, logo, kolorystyka, a także krój liter. Nazwa powinna być w miarę krótka, chwytliwa i łatwa do zapamiętania oraz taka, z której będziemy dumni nawet po wielu latach działalności. Pozostałe elementy czyli logo, podstawowe kolory firmowe i określony krój liter są istotne z tego powodu, że my ludzie jesteśmy wzrokowcami i łatwiej zapamiętać obraz, znak graficzny czy też kolory, niż słowa. Pamiętajmy zatem, że projektując firmowe logo bądź też wybierając krój liter możemy dzięki nim wiele wyrazić. Przykładowo stylizowana czcionka sprawi, że będziemy odbierani jako solidna firma z tradycjami i wieloletnim doświadczeniem, proste litery o ostrych kształtach mogą się z kolei kojarzyć z nowoczesną, dynamicznie rozwijającą się firmą. I co ważne - wspomniane elementy powinny wyróżniać markę na tle konkurencji.
Inne elementy identyfikacji wizualnej brandu
Identyfikację wizualną firmy nie trzeba jednak sprowadzać wyłącznie do wymienionych wyżej elementów. Przeciwnie - warto korzystać z niej na wiele sposobów. Skuteczna reklama to także strój pracowników z firmowym nadrukiem, charakterystycznie urządzone wnętrza lokali firmowych, firmowe opakowania, spójne z identyfikacją wizualną marki materiały reklamowe, gadżety ozdobione logo firmy, a nawet papier firmowy, oklejone samochody firmowe, znaki wodne na zdjęciach, oryginalne plakietki dla pracowników, stylowe wizytówki. Wszystkie te elementy powinny oczywiście stworzyć logiczną całość uwzględniającą podstawowe założenia.
Rebranding - z czym to się wiąże?
Bez wątpienia już od początku należy przemyśleć wszystko co może być związane z identyfikacją wizualną firmy. Dlaczego? Ponieważ później zmiana nazwy firmy, logo, charakterystycznej dla firmy kolorystyki czy nawet fontu jest trudna i przy tym kosztowna. Na radykalne zmiany pozwalają sobie niekiedy duże firmy, ale jest to podyktowane ważnymi powodami. Oczywiście zawsze istnieje pewna możliwość wprowadzania zmian, ale ewentualne modyfikacje będzie trzeba przeprowadzać ostrożnie i powoli. Wszystko po to, by nie zaburzyć całego wizerunku marki w oczach partnerów biznesowych i klientów. W końcu żadna firma dumna ze swojego doświadczenia nie chciałaby być postrzegana jako niedoświadczona i całkiem nowa w biznesie!
Mając już gotową wizję identyfikacji wizualnej swojej firmy możesz skorzystać z naszego asortymentu reklamowego w naszym sklepie Retio.pl, ale jeśli poszukujesz kogoś kto zajmie się identyfikacją wizualną Twojej firmy to również możemy Ci w tym pomóc. Sprawdź nasz asortyment klikając w przycisk poniżej.