Niektórym się wydaje, że kampanie w mediach społecznościowych nie przekładają się na zyski. Działanie na takich portalach jak chociażby Facebook, sprowadzają do przeglądnięcia kilku najnowszych postów i dodania kilku polubień. Tymczasem, dobrze zaprojektowana kampania na jednym z portali społecznościowych jest w praktyce czymś zupełnie innym, wymaga bardzo wiele pracy już na starcie, w momencie, kiedy opracowywany jest jej projekt. Następnie, wymaga również sporej wiedzy, zaangażowania, systematyczności i konsekwencji, aby podążyć za wyznaczonym planem. Czym wobec tego jest taka kampania i dlaczego warto z niej skorzystać?
Dobra kampania oparta jest o konkrety
Czasami za bardzo się to rozmywa, a my płacimy za ''obecność firmy w social mediach''. Czym ona jednak jest w praktyce - nie wie nikt, a potem okazuje się, że oznacza po prostu założenie na danym portalu strony firmowej. Tymczasem, profesjonalna kampania już na starcie, w projekcie powinna mieć postawione jasne i konkretne cele, które będziemy chcieli osiągnąć poprzez zainwestowanie określonej kwoty w danym dystansie czasowym. Cele powinny być przeanalizowane pod kątem założeń teorii SMART, abyśmy naprawdę wiedzieli, co chcemy uzyskać, jaki koszt ponosimy i czy to nam będzie się opłacało. Jakie statystyki warto analizować podczas prowadzenia takiej kampanii? Przede wszystkim te, które mówią o efektywności, a nie chwilowym wzroście zainteresowania stroną. Lepiej więc porzucić analizy fanów czy polubień, a skupić się na analityce wejść na stronę www, czy też na wzroście zakończonych transakcji. Zazwyczaj, klient, który nie widzi żadnych korzyści płynących z danej kampanii reklamowej - szybko z niej zrezygnuje.
Kampania zaprojektowana od początku do końca
Na etapie projektowania takiej kampanii trzeba koniecznie skupić się na określeniu konkretnych person, do których będziemy kierować nasz przekaz. Dzięki temu będzie mógł on być bardziej spersonalizowany, przekonujący i ciekawy dla odbiorców. Warto też zwrócić uwagę, że o ile możemy wiedzieć, jakie cechy demograficzne posiada nasza grupa docelowa (płeć, wiek, miejsce zamieszkania), już w toku samej kampanii będziemy mogli pozyskiwać nowe informacje o naszych klientach, co stanowi ogromną wartość kampanii społecznościowych. Możemy się dowiedzieć, jakie produkty z oferty są najbardziej poszukiwane, jak można je zmodyfikować, co poprawić, a co jest najważniejszym aspektem sprzedaży. Pamiętajmy jednak, że jest to możliwe tylko wtedy, kiedy faktycznie prace nad kampanią są prowadzone systematycznie, regularnie podejmuje się dialog z odbiorcami i produkuje się faktycznie interesujące treści z punktu widzenia odbiorców.
Kampania w Social Mediach również może zyskać jeśli zaopatrzysz się w profesjonalne systemy reklamowe. Na przykład ścianka reklamowa lub bluescreen pozwoli Ci na przygotowanie profesjonalnych zdjęć do postów, którymi skutecznie wypromujesz swoją działalność. Sprawdź nasz asortyment klikając w przycisk poniżej.