BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma: 0,00 zł

5 tradycyjnych sposobów na lokalne promowanie swojej restauracji

0
5 tradycyjnych sposobów na lokalne promowanie swojej restauracji

Co to jest marketing? Jest to w zasadzie wszystko, co robisz, aby promować i rozwijać swoją działalność. W XXI wieku istnieją dwie opcje wydawania pieniędzy na promocje: reklama tradycyjna i cyfrowa.

Podczas gdy marketing cyfrowy jest trendem, wiele osób zadaje pytanie: „Czy jest jeszcze miejsce na tradycyjne reklamy i promocje?” Według Forbes odpowiedź brzmi „tak”. Kluczem do rozsądnego wydawania pieniędzy na promocje jest zrozumienie rynku docelowego i dotarcie do klientów tam gdzie są.

Tradycyjny marketing obejmuje sprzedaż bezpośrednią, telewizję, radio, pocztę, reklamy drukowane (magazyny, książki z kuponami, billboardy, gazety, ulotki itp.) Oraz drukowane materiały promocyjne.

Jakie są zalety tradycyjnego marketingu?

Tradycyjny marketing to doskonały sposób na dotarcie do klientów na lokalnym rynku. Tradycyjny marketing oferuje klientowi restauracji coś namacalnego. Może to być wydrukowany kupon promocyjny z którym klienci przyjdą do lokalu, aby go zrealizować, lub menu które mogą zabrać do domu.

Sprzedaż bezpośrednia to również skuteczny sposób promocji Twojej restauracji. W zasadzie sprzedaż bezpośrednia może przynieść efekt podobny do promocji cyfrowej, zapewniając najwyższy zwrot z inwestycji.

Być może zastanawiasz się, która metoda jest lepsza - tradycyjna czy internetowa. Kluczem jest znalezienie równowagi między tymi dwiema metodami. Czy potrzebujesz strony internetowej? Absolutnie. Czy potrzebujesz obecności w mediach społecznościowych? Oczywiście, że tak. Potrzebujesz także tradycyjnego promowania lokalnego, aby rozwinąć swój biznes. Dzisiejsi marketerzy często zalecają wydawanie 80% budżetu na marketing cyfrowy i 20% na marketing tradycyjny.

W jaki sposób możesz wydać 20% na tradycyjny marketing? W tym poście omówimy pięć tradycyjnych opcji reklamowych promujących lokalnie Twoją restaurację.

Każdy chce poznać smak zwycięstwa

Przygotowałeś na lato nowe menu i chciałbyś je wypromować. Powiedzmy, że zamieszczasz ogłoszenie w lokalnej gazecie, informujesz o tym lokalne media. Pojawia się krótka wzmianka, ale nic to nie daje i nikt nic nie wie o Twoim nowym menu.

A gdyby tak spróbować inaczej w bardziej unikalny sposób? Pomyśl o tym, aby z nowego menu zrobić wielkie wydarzenie. Zrób to dobrze, a wieść rozejdzie się sama i zapewni Twojemu lokalowi właściwie darmową promocje i wielu nowych, a także powracających klientów.

Spróbuj zaprosić do udziału w wydarzeniu lokalne osobistości radiowe i telewizyjne, poproś, aby przygotowały w Twojej restauracji swoje ulubione dania na letnie dni. Wyślij zaproszenia do swoich klientów (jeśli jeszcze nie zbierasz ich adresów i e-mailów to warto o tym pomyśleć), zaproś ich do wzięcia udziału w wielkim wydarzeniu. Gwiazdy, które przygotują swoje smakołyki z pewnością opublikują również taką informacje na swoich profilach i wspomną o tym w radiu, czy telewizji. Podczas imprezy kiedy celebryci przygotują swoje ulubione posiłki przed publicznością poproś swoich klientów, aby zagłosowali na najlepsze danie. Po wytypowaniu zwycięskiego posiłku dodaj go do menu i daj mu kreatywną nazwę, która nawiąże do osobistości, która przygotowała danie. Dzięki temu przez całe lato będziesz czerpać korzyści z tego stosunkowo niedrogiego działania promocyjnego.

Każdy będzie chciał skosztować swojego ulubionego jedzenia, które na dodatek zostało przygotowane przez znaną osobę.

Kolejnym pomysłem na kreatywną reklamę jest konkurs na najlepszy deser z użyciem ciasteczek lub innych prostych słodyczy, które się do tego nadadzą. Zaproś swoich klientów (i lokalne gwiazdy też!) do udziału w konkursie w którym jako główny składnik będą wykorzystane zwykłe ciasteczka (np. herbatniki). Postaraj się, aby wydarzenie wyglądało podobnie do opisanego wcześniej, a przyciągnie zarówno dorosłych, jak i dzieci, ponownie zwiększając rozpoznawalność Twojego lokalu, co przyczyni się do napływu nowych potencjalnych klientów.

Z takimi pomysłami na reklamę możesz śmiało skorzystać z tradycyjnych metod przekazu takich jak radio, telewizja, czy prasa.

Ludzie biznesu lubią się socjalizować

Ludzie biznesu lubią się spotykać i nawiązywać nowy kontakty biznesowe. Znajdź firmę, z którą chciałbyś współpracować, i wykorzystaj z jej rozpoznawalności, i możliwości do promocji swojej restauracji. Duży nacisk kładzie się tutaj na sprzedaż bezpośrednią i umiejętność nawiązywania relacji biznesowych. Wybierz mądrze swojego partnera biznesowego. Upewnij się, że pasuje do Twojej wizji restauracji i jej odbiorców.

Określ swoją grupę docelową i organizuj comiesięczne spotkania biznesowo-towarzyskie, gdzie Twoje jedzenie będzie w centrum uwagi. Wprowadź nowe dania do swojego menu, zwróć uwagę klientów na desery lub przekąski. Wybierz danie miesiąca, które będzie się cyklicznie zmieniać. Zaproś lokalne media i czasopisma do udziału w wydarzeniu – prasa często szuka zdjęć do miesięcznych artykułów o mieście i lokalnych osobistościach.

Inne pomysły na współorganizowane wydarzenia:

  • Degustacje wina to świetny sposób na ożywienie biznesu podczas spowolnienia. Idealne dla większych i mniejszych grup klientów. Jest to bardzo popularne, ponieważ ludzie kochają dobre wino i dobre jedzenie.
  • Degustacje piwa są podobne do degustacji wina, ale mogą obejmować inną grupę docelową. Spróbuj sprzedawać bilety, które poza degustacją piwa zapewnią także możliwość skosztowania dobrego jedzenia.

Nie zapomnij odwiedzić firm, które działają w Twojej okolicy. Pracujący tam ludzie mogą być potencjalnymi klientami w porze obiadowej. Indywidualne podejście jest bardzo istotne, aby zyskać przychylność biurowych menedżerów. Pamiętaj, aby zostawić ulotkę z ofertą Twojej restauracji.

Kupony Comeback zachęcają klientów do powrotu

Wykorzystaj tradycyjny przekaz drukowany i zachęć swoich klientów, aby wracali do Ciebie częściej. Ten niedoceniony sposób zachęca klientów do lojalności i działa pozytywnie na Twoją działalność. Zastanów się nad rodzajem promocji i przygotuj kupony dla swoich klientów.

Powiedzmy, że Twoje obiady są bardzo popularne i przyciągają naprawdę dużo klientów, ale na śniadania mimo iż są przepyszne nikt nie przychodzi. Zaproponuj swoim klientom obiadowym kupony promocyjne na śniadanie, upewnij się, że Twoja oferta śniadaniowa jest odpowiednia, sprawdź, co jest wybierane częściej i dostosuj swój plan promocji. Jest to dość proste działanie ponieważ otrzymasz kupon z powrotem i możesz na nim zapisać, co zostało zamówione.

Goście urodzinowi czekają na zaproszenie

Wiedziałeś, że przynajmniej 50% ludzi je w dniu urodzin? Są to klienci, którzy są łatwym celem – czekają tylko, aby ich zaprosić. Jeżeli nie masz przygotowane oferty urodzinowej to czas się poprawić. Weź swój kawałek tortu rynku urodzinowego i jeszcze bardziej zwiększ lojalność swoich klientów.

Chcesz być właśnie tą restauracją – wiesz o której mowa – restauracją do której pójścia ludzie nie mogą się doczekać w dniu swoich urodzin. Dlaczego by nie zaproponować im specjalnej zniżki na urodziny? Może to być coś małego, na przykład darmowy deser, ale możesz także zaproponować cały posiłek dla solenizanta.

Aby przygotować ofertę urodzinową będziesz potrzebować adresy zamieszkania lub adresy e-mail gości urodzinowych, a także dokładną datę urodzin. Możesz posłużyć się tradycyjnymi metodami takimi jak pocztówki lub zaproszenia lub rozesłać ofertę cyfrowo przez e-mail. Jeśli wybierzesz tradycyjną metodę, zastanów się, czy warto byłoby ukryć taki urodzinowy prezent pod postacią tradycyjnej kartki urodzinowej z życzeniami. Ludzie uwielbiają dostawać kartki urodzinowe, a jeszcze lepiej jeśli w środku jest jakiś prezent!

Taka tradycyjna forma reklamowa promuje lokalnie Twoją restauracje i zachęca klientów do większej lojalności, zwłaszcza gdy wybiorą Twoją restaurację na urodzinowy poczęstunek.

Konkursy zachęcają do ponownego zakupu

Zadbaj o to, aby klient był zaangażowany – organizuj konkursy i promocje z nagrodami. Oto kilka pomysłów, które zachęcą klientów do częstszego jadania u Ciebie i do testowania Twojego menu.

  • Bingo Menu: Stwórz karty bingo z różnymi pozycjami z menu na każdym polu. Rozmiar karty zależy od rozmiaru menu (nie może być większa niż pięć kolumn / pięć wierszy). Daj swoim klientom kartę i powiedz, że mają określony czas, aby ukończyć kartę. Niech kelnerzy oznaczają każdy zakup na karcie, a gdy klientowi uda się ułożyć linię z zamówionych dań w dowolnym kierunku to wygra darmowy posiłek.
  • Imieniny: Wybierz jakieś imię na każdy dzień lub skorzystaj z kalendarza – kiedy pojawi się osoba o tym imieniu, może jeść za darmo, dostanie darmowy deser, napój lub przekąskę.
  • Nazwij nasze nowe danie: Wyróżnij nowe dane w menu, a gdy goście spróbują nowego dania, daj im szansę, aby je nazwać. Po wybraniu zwycięskiej nazwy zaoferuj klientowi, który ją wymyślił darmowy posiłek lub deser.

Stosując tradycyjne sposoby na lokalną promocję swojej restauracji musisz być kreatywny. Upewnij się, że Twoje działania są zgodne z Twoją marką i eksperymentuj na różne sposoby. W erze cyfrowego marketingu i reklamy wciąż jest miejsce na tradycyjne sposoby pod warunkiem, że jesteś w stanie znaleźć odpowiednie zbalansowanie.

We wszystkim pomogą Ci nasze rozwiązania dla reklamy tradycyjnej. Zapoznaj się z nimi klikając w poniższy przycisk.

 przycisk

Komentarze do wpisu (0)

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl