Czym są targi i jak dobrze się do nich przygotować? O czym koniecznie trzeba pamiętać i jakie działania podjąć? W tym artykule postaramy się przybliżyć Ci temat tego rodzaju promocji swojej firmy oraz odpowiemy na wiele pytań z nią związanych. Te 4 proste kroki sprawią, że z całą pewnością osiągniesz sukces na targach.
Targi firmowe – czym właściwie są?
Jeszcze do targi firmowe były kojarzone przez dużą liczbę osób jako swojego rodzaju „impreza”. Jednak nic bardziej mylnego. Współcześnie, w dobie coraz bardziej rozwijającego się marketingu, targi firmowe są idealnym miejscem na reklamę swojej firmy. Obecnie targi oraz wystawy są jednym z najistotniejszych narzędzi w strategiach marketingowych. To właśnie na nich przedsiębiorcy mogą zdobyć wielu wartościowych Klientów czy nawiązać współpracę z kontrahentami. Jednak aby było to możliwe, taki przedsiębiorca musi dobrze się zaprezentować. Ale jak to zrobić?
1. Pierwszy krok - poinformuj swoich klientów
Targi są wspaniałym miejscem aby zaprezentować się Klientom. Jednak aby było to możliwe ,muszą oni po prostu wiedzieć, że tam będziecie. Dlatego kilka tygodni przed targami, warto aby wysłać informację do swoich Klientów, np. w formie e-maila z zaproszeniem na targi i wskazaniem dokładnej lokalizacji Waszego stoiska. Jeśli Wasza firma ma stronę internetową, czy profile na portalach społecznościowych, warto również tam zamieścić informację o zbliżających się targach. Pamiętaj, że kontakt zarówno z Klientami, jak i z kontrahentami face to face jest niezmiernie ważny, nawet w dobie internetu i załatwiania wszystkich spraw online.
2. Wysłałem zaproszenia i co dalej?
Kolejnym, bardzo ważnym krokiem w przygotowaniach do targów jest podstawowa kwestia – przygotowanie stoiska. Przy wyborze aranżacji stoiska pamiętaj, że konieczne jest dostosowanie ścianek targowych oraz lady. Warto wybrać te, które są wykonane z najwyższej jakości materiałów – nie tylko posłużą nam na lata, ale również zwiększą prestiż firmy w oczach Klienta. Ponadto ładne, przyjemne i eleganckie stoisko przyciągnie uwagę potencjalnych Klientów i samo zachęci ich do zajrzenia do Was i zapoznania się z ofertą.
Zadbaj, aby stoisko było interesujące „dla przechodnia”. Warto zainwestować więc w materiały dodatkowe, takie jak stojaki na ulotki czy potykacze reklamowe, które są świetną reklamą.
Aranżując piękne stoisku nie zapomnij aby było ono komfortowe – zarówno dla Klientów, jak również pracowników. Warto więc postawić na wygodę i praktyczność.
3. Pracownicy – klucz do zatrzymania Klienta
Wysłałeś zaproszenia, Klienci przyszli do Twojego stoiska, czekają na przedstawienie oferty i … teraz czas aby wkroczyła do akcji wykwalifikowana kadra pracowników. Bardzo istotne jest pierwsze wrażenie, więc zadbaj aby pracownicy posiadali profesjonalny strój biznesowy, np. z logo firmy. Pracownik, który będzie reprezentował Cię na targach musi posiadać odpowiednie kwalifikacje oraz cechy. Istotne jest aby posiadał zdolność szybkiego nawiązywania kontaktów, był kulturalny, wykazywał się wiedzą merytoryczną i doskonale znał pełną ofertę firmy. |
Nie ma nic gorszego niż opryskliwy, źle przygotowany pracownik – nawet największa praca włożona w przygotowania do targów zostanie zniweczona, gdy pracownik nie będzie spełniał wymogów personalnych.
Dobry pracownik jest sukcesem firmy, ponieważ to właśnie z nim Klient utożsamia firmę w początkowej fazie współpracy.
4. Co zrobić aby zostać zapamiętanym?
Jeśli wiesz, że udało Ci się spełnić wszystkie powyższe kryteria, czas na przygotowanie materiałów promocyjnych – gazetek, ulotek reklamowych, wizytówek, które będą wręczane Klientom. Pamiętaj, że materiały te muszą być przejrzyste i interesujące. W przeciwnym wypadku zamiast być zabrane do domu, trafią prosto do kosza. Warto więc poświęcić trochę czasu na przygotowanie fajnych materiałów, lub po prostu zlecić to profesjonalistom.
I tu wcale ilość nie idzie w parze z jakością – lepiej wyposażyć stoisko w mniej, ale bardziej przemyślanych gadżetów, które Klient z chęcią weźmie ze sobą, niż multum drobiazgów, które nie dość, że nie będą przydatne, to i tak ostatecznie wylądują na dnie szuflady biurka. Dobrym pomysłem będą na przykład gazetki reklamowe. Dzięki fajnemu, praktycznemu upominkowi Klient „będzie zerkał” na widoczne logo firmy i coraz bardziej będziesz zapadać w pamięć.
Czy coś jeszcze?
Jeśli jesteś kreatywny i lubisz się wyróżniać, oczywiście możesz skorzystać z własnych pomysłów na zwiększenie zainteresowania. Przeróżne atrakcje, konkursy czy loterie zazwyczaj są dobrze odbierane przez Klientów i zachęcają do zapoznania z ofertą. Pamiętaj, że na takich targach będzie prezentować się wiele firm i ważne jest aby czymś wyróżnić się na tle konkurencji.
Dotarłeś do końca artykułu? Nie ma już ani chwili do stracenia - ruszaj do działania. A my życzymy powodzenia! W wolnej chwili zachęcamy abyś przejrzał nasze systemy na targi.