UWAGA! Zamówienia w trybie express w tej chwili realizowane będą bez dopłaty ze strony klienta, co oznacza krótszy czas realizacji.
BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma brutto: 0,00 zł

Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.4

0
Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.4

Wracamy do naszego cyklu wpisów o marketingu tradycyjnym i cyfrowym. Przeczytajcie poprzednią część naszego wpisu Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.3

Inwestowanie w reklamy prasowe

Nie ma wątpliwości, że reklamy drukowane mogą świetnie działać, jeśli są dobrze zrobione. Jednakże bez ciągłości w działaniu reklamy drukowane nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na reklamę w dużym czasopiśmie, czy w lokalnej gazecie, musisz być gotów na wydanie ogromnej ilości pieniędzy przez dłuższy okres czasu.

Ponadto, jeśli chodzi o reklamy drukowane, wiele firm nie rozumie aspektu obrotu. Liczba czytelników, która faktycznie zobaczą Twoją reklamę, będzie mniejsza niż liczba czasopism w obiegu. Ponieważ znaczny odsetek numerów czasopism prawie zawsze będzie niesprzedany.

Inwestowanie w reklamy cyfrowe

Reklamy cyfrowe są bardziej konfigurowalne niż reklamy drukowane, co czyni je mniej ryzykownymi. Na przykład jeśli prowadzisz kampanię w sieci wyszukiwania, możesz skierować reklamę do określonej grupy odbiorców i zmienić ją później. Wprowadzanie korekt i poprawianie reklam zgodnie z danymi w czasie rzeczywistym jest po prostu łatwiejsze.

Następnie pojawia się kwestia tzw. CPM (koszt 1000 wyświetleń reklamy), który może być kosztowny w przypadku reklam w czasopismach. Reklama całostronicowa w popularnym czasopiśmie może z łatwością przekroczyć cenę nawet 10000 złotych z różnym kosztem za 1000 obejrzeń (wyświetleń) reklamy. Porównując to z cyfrowym kanałem marketingowym, takim jak reklamy displayowe Google, w którym naliczana jest opłata za kliknięcie, a nie za wyświetlenie, koszt CPM może w niektórych przypadkach może wynieść nawet 0 złotych - czyli może nic nie kosztować, bo opłata jest naliczana od kliknięcia. Więc jeśli jesteś firmą z ograniczonym budżetem i chcesz zwiększyć swoje szanse na sukces, marketing cyfrowy może być najlepszym wyborem.

Dlaczego warto wybrać cyfrowy marketing?

W przypadku niektórych marek, zwłaszcza tych o ugruntowanej pozycji i dużej liczbie odbiorców offline, zignorowanie tradycyjnego marketingu może okazać się zbyt kosztowne, gdyż już generuje ogromny dochód. Ale dla wielu małych firm, które próbują zaistnieć i mają mały budżet, marketing cyfrowy może okazać się zbawienny. Dlatego też wiele nowych firm i tych, które są już długo obecne na rynku, starają się wykorzystać potencjał marketingu cyfrowego jednocześnie modyfikując kanały marketingowe.

# 1: Wyższy poziom zaangażowania klienta

Tradycyjny marketing nie pozwala na bezpośrednią interakcję z klientami, podczas gdy marketing cyfrowy oferuje wyższy poziom zaangażowania i interakcji. Czy to poprzez komentarze w mediach społecznościowych, czy wiadomości e-mail, twoja grupa docelowa jest natychmiast połączona z tobą za pośrednictwem różnych cyfrowych kanałów marketingowych.

Twoja marka może również łatwo budować lepsze i długotrwałe relacje z klientami, wchodząc w interakcje z nimi za pośrednictwem filmów, ankiet lub seminariów internetowych. Twoja firma działa lepiej, jeśli działa zgodnie z wymaganiami klientów. A marketing cyfrowy pozwala to robić, ponieważ możesz angażować klientów i rozwiązywać ich problemy bez marnowania czasu.

# 2: Łatwość pomiaru wyników

Rozdając broszury, dystrybuując ulotki lub reklamując się w czasopismach, nie wiesz, jaki duży sukces odniosą Twoje działania. Być może obrałeś zły kierunek, ale ma sposobu, aby to stwierdzić. W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, marketing cyfrowy pozwala mierzyć wyniki. Pozwala ci to grać w dobrze ukierunkowaną grę marketingową, a nie w grę w ciemno.

Masz dostęp do mnóstwa informacji o swoich potencjalnych klientach i klientkach, które pomogą Ci zrozumieć, czy wybrałeś dobry kierunek. Od tego, ile osób odwiedza / opuszcza Twoją witrynę, po to jaki procent z nich dokonuje konwersji. Wyobraź sobie poziom udoskonalania / testowania, jaki możesz wykonać w marketingu cyfrowym, którego dosłownie nie ma w tradycyjnym marketingu.

# 3: Większy zakres odbiorców

Tradycyjny marketing jest pod wieloma względami ograniczony, ale jednym z największych ograniczeń, jakie się z tym wiąże, jest niemożność wyjścia poza regionalną lub lokalną publiczność. Twoja firma może nie być ograniczona geograficznie, więc po co ograniczać zasięg?

Korzystając z marketingu cyfrowego, możesz stworzyć wysoce spersonalizowaną kampanię i poszerzyć zasięg do różnych miast, a nawet różnych krajów. Pożegnaj się więc z ogólnym podejściem do marketingu tradycyjnego i przywitaj się z marketingiem cyfrowym, który pozwala zmienić kampanię w zależności od tego, jak daleko chcesz się posunąć.

# 4: Mniej kosztowne i bardziej skuteczne

W przypadku wydawania pieniędzy na marketing to zwrot z inwestycji decyduje, czy kampania zakończyła się sukcesem, czy nie. Nic dziwnego, że marketing cyfrowy zapewnia lepszy zwrot z inwestycji, ponieważ jest tańszy niż tradycyjny marketing / reklama na więcej niż jeden sposób.

Wolisz zainwestować w reklamę, w której płacisz na podstawie wyników, lub w kosztowną reklamę w gazecie, którą ogląda ograniczona grupa odbiorców? Marketing cyfrowy pozwala wydawać mniej, a więcej zyskać. Dla wielu firm to prosta decyzja.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasz cykl wpisów okazał się ciekawą lekturą. Co prawda skupiliśmy się bardziej na przedstawieniu zalet marketingu cyfrowego, ale trzeba też zaznaczyć, że marketing tradycyjny też ma swoje zalety i o tym również będzie wpis lub cykl wpisów. Tak czy siak prawdą jest, że marketing cyfrowy ma niższe koszty początkowe i dla firmy, która nie może przeznaczyć dużego budżetu na reklamę jest to dogodna opcja. W przypadku firm, które dysponują ogromnym budżetem reklama cyfrowa może być doskonałym dodatkiem do tradycyjnych, a nawet łączyć oba światy tworząc reklamę hybrydową.

Zapoznaj się z poprzednimi częściami naszych wpisów:

Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.1

Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.2

Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.3

 

Zapoznaj się z najlepszymi systemami reklamowymi i wystawienniczymi klikając w poniższy przycisk.

 

przycisk

 

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
Musisz to mieć!
Ścianka reklamowa Tekstylna Prosta 3 x 2,4 m z wydrukiem jednostronnym Ścianka reklamowa Tekstylna Prosta 3 x 2,4 m z wydrukiem jednostronnym
1 431,10 zł 1 359,54 zł 1 431,10 zł 1 359,54 zł
szt.
Stojak na plakat A4 OWZ Stojak na plakat A4 OWZ
172,70 zł 172,70 zł
szt.
Rozkładany stojak na ulotki A4 Rozkładany stojak na ulotki A4
469,70 zł 469,70 zł
Lada degustacyjna Counta stoisko promocyjne Lada degustacyjna Counta stoisko promocyjne
573,10 zł 573,10 zł
szt.
Rollup Wasp 80 x 210 cm Ekonomiczny Rollup Wasp 80 x 210 cm Ekonomiczny
144,10 zł 144,10 zł
szt.
Flaga reklamowa Winder 3,30m Quill Flaga reklamowa Winder 3,30m Quill
243,10 zł 230,94 zł 243,10 zł 230,94 zł
szt.
Stand reklamowy Tekstylny Snake 0,9 x 2,2 m z wydrukiem jednostronnym Stand reklamowy Tekstylny Snake 0,9 x 2,2 m z wydrukiem jednostronnym
1 013,10 zł 911,79 zł 1 013,10 zł 911,79 zł
szt.
Flaga reklamowa Shimmer 2,5m z napełnianą podstawą Flaga reklamowa Shimmer 2,5m z napełnianą podstawą
188,10 zł 188,10 zł
szt.
Chmura tagów bloga
Dzięki chmurze tagów możesz szybko przenieść się do interesującego Cię tematu na naszym blogu!
Czytaj więcej

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium