BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma: 0,00 zł

Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.3

0
Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.3

Wracamy do naszego cyklu wpisów o marketingu tradycyjnym i cyfrowym. Przeczytajcie poprzednią część naszego wpisu Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.2

Co to jest marketing cyfrowy?

Marketing cyfrowy lub marketing online odnosi się do działalności marketingowej, którą firma wykonuje za pośrednictwem Internetu lub urządzeń elektronicznych, takich jak telefony komórkowe. Każda firma (niezależnie od wielkości) może wykorzystać marketing cyfrowy, aby dotrzeć do rynku docelowego, wejść w kontakt z potencjalnymi klientami i przekształcić ich w kupujących. Wszystko, od marketingu w wyszukiwarkach po marketing na Facebooku, możemy nazywać marketingiem cyfrowym. Tutaj ponownie wspomnimy o naszej Agencji Reklamowej Scharmach Consulting, gdzie profesjonalnie przygotujemy dla was profesjonalną reklamę cyfrową i tradycyjną.

Powodem, dla którego marketing cyfrowy jest dziś kluczowy dla firmy, jest fakt, że Internet staje się jednym z najczęściej używanych narzędzi. Coraz więcej osób wchodzi do Internetu, aby wykonywać codzienne czynności, w tym kupować towary i usługi. Jeśli spojrzysz na ostatnią dekadę, zobaczysz, że cyfrowy marketing rozwija się wykładniczo, więc porównując marketing tradycyjny z cyfrowym ten drugi ma znaczącą przewagę.

Skuteczny marketing wymaga od firmy dotarcia do potencjalnych klientów w odpowiedni sposób, tak aby otrzymać realny zwrot z inwestycji w reklamę. Biorąc pod uwagę fakt, że znaczna większość ludzi (zwłaszcza Milenialsi) spędza czas w Internecie, bardzo istotnym dla ciebie, jako firmy, jest nawiązanie z nimi kontaktu.

Wraz z rozwojem technologii i wprowadzaniem w życie nowych cyfrowych rozwiązań rośnie także świat marketingu cyfrowego. Jednym z powodów, dzięki którym cyfrowy marketing osiąga dobre wyniki, jest to, że jest to forma marketingu "przychodzącego". Co oznacza, że nie musisz szukać ludzi reklamą, ponieważ to oni znajdą ciebie. Nie ma znaczenia, czy będziesz wyświetlać reklamy AdWords w Google, czy generować treść na swojego bloga - wszystko to ma na celu przyciągniecie uwagi twoich docelowych odbiorców i poszerzanie świadomości o twojej firmie, marce, czy produkcie.

Chodzi o to, aby wyjść i się pokazać, ponieważ im więcej osób wie o Twojej witrynie, marce i produktach, które sprzedajesz, tym bardziej zapoznają się z Twoją ofertą i filozofią, a to ostatecznie prowadzi do nawiązania relacji z twoją marką, która rozwinęła się na podstawie zaufania. Jako firmie, Internet oferuje ci możliwość stania się autorytetem w swojej niszy rynkowej, dzięki czemu masz również możliwość zwiększenia swojej obecności i rozpoznawalności online jak nigdy dotąd.

Co mówią statystyki?

Mając na uwadze obecny wzrost w branży marketingu cyfrowego, nie minie dużo czasu zanim wydatki na reklamę cyfrową prześcigną wydatki na reklamę tradycyjną. Na dzień dzisiejszy już około 60% marketingowców działających dla różnych branż skupia coraz częściej skłania się ku reklamie cyfrowej.

Oto kilka statystyk, które pomogą Ci zrozumieć wzrost i znaczenie marketingu cyfrowego:

  • Ponad 80% kupujących sprawdza opinie w internecie przed podjęciem decyzji o zakupie produktu lub usługi.
  • Już prawie 50% Polaków deklaruje korzystanie z Facebooka.
  • Do roku 2019 wydatki na reklamy na urządzenia mobilne stanowiły ponad 70% wydatków na reklamy cyfrowe.
  • 90% firm B2C (czyli oferujących produkty i usługi dla klientów indywidualnych) twierdzi, że media społecznościowe są najskuteczniejszą taktyką content marketingu (marketingu treści).

Niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, należy wziąć pod uwagę znaczenie marketingu cyfrowego. W przeciwnym razie możesz przegrać z konkurencją, która korzysta z najnowszych technik marketingu cyfrowego.

Zrozumienie trendów marketingu cyfrowego i stosowanie metod odpowiednich dla Twojej firmy może nie być Twoją specjalnością. Uzyskanie korzystnych wyników może zająć sporo czasu i inwestycji. W takim przypadku warto pomyśleć o współpracy z ludźmi, którzy zajmują się tym zawodowo, czyli z nami i naszą agencją reklamową, gdzie również pomożemy połączyć techniki tradycyjne z cyfrowymi dla uzyskania jak najlepszego rezultatu.

W co inwestować?

Ustalenie budżetu marketingowego to jedno, ale upewnienie się, że uzyskasz dobry zwrot z inwestycji, to już zupełnie inna sprawa. Dlatego warto skupić się tylko na tych kanałach marketingowych i metodach, które z największym prawdopodobieństwem dadzą ci najlepszy zwrot z inwestycji.

Debata marketing cyfrowy kontra marketing tradycyjny jest bardzo stara i prawdopodobnie długo się nie skończy. Biorąc jednak pod uwagę postęp technologiczny, nie można zaprzeczyć, że marketing cyfrowy może pomóc firmie generować sprzedaż i pozyskiwać potencjalnych klientów bez narażania biznesu na bankructwo. Ryzyko jest zdecydowanie mniejsze w porównaniu z tradycyjnym marketingiem.

Jeśli spojrzysz wokół zauważysz, że istnieją firmy duże i małe, które korzystają z marketingu cyfrowego także dlatego ponieważ taka reklama jest tańsza i ma niższy próg wejścia w porównaniu z metodami marketingu tradycyjnego takimi jak reklama drukowana. Mimo że reklamy prasowe mogą pomóc w budowaniu marki, marketing cyfrowy może pomóc firmie w zbudowaniu silnych podstaw skutecznej promocji i można to zrobić przy znacznie mniejszym budżecie.

Więcej o marketingu przeczytacie w czwartej części naszego wpisu Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.4

Mimo swoich wad tradycyjne metody nadal funkcjonują i mają się dobrze, gdyż dobrze świadczą o prestiżu firmy. Z najlepszymi systemami reklamowymi i wystawienniczymi zapoznasz się klikając w poniższy przycisk.

 

przycisk

 

Komentarze do wpisu (0)

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl