Wracamy do naszego cyklu wpisów o marketingu tradycyjnym i cyfrowym. Przeczytajcie poprzednią część naszego wpisu Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.1
Wady tradycyjnego marketingu
Chociaż tradycyjny marketing jest nadal skuteczny, nie jest to jedyny sposób na spopularyzowanie produktu na rynku docelowym. Dzisiaj technologia się rozwinęła i umożliwia firmom kontakt z odbiorcami jak nigdy dotąd. Dlatego przed zainwestowaniem w tradycyjny marketing ważne jest, aby wziąć pod uwagę wady tego typu rozwiązania. Oto one:
- Mała możliwość interakcji
Jednym z największych i najbardziej oczywistych ograniczeń marketingu tradycyjnego jest niewielka lub kompletny brak interakcji między klientami, a medium używanym do marketingu.
Tradycyjny marketing to jednostronna komunikacja, gdzie firma jest w stanie transmitować lub dostarczać swoim odbiorcom informacje o swoim produkcie lub usłudze. Taki zabieg budowania marki ma na celu przyciągnięcie uwagi właściwych ludzi i być może przekształcenie ich w klientów.
- Brak możliwości szybkich zmian i poprawek
Tradycyjny marketing zależny jest od metod promowania, które raz uruchomione nie mogą zostać zaktualizowane. Niezależnie od tego, czy jest to statyczna reklama tekstowa w lokalnej gazecie, czy reklama telewizyjna, będziesz musiał umieścić nową reklamę, aby zastąpić starą w przypadku jakiejkolwiek zmiany. Może nie wydaje się to wielką filozofią, ale na dłuższą metą robi dużą różnicę.
Załóżmy na przykład, że prowadzisz reklamę czasopisma promującą Twój najnowszy gadżet. Następnie dokonujesz ważnej aktualizacji, która może mieć znaczący wpływ na wartości sprzedaży. Czy możesz zmienić reklamę w locie? Oczywiście, że nie, co z czasem może znacznie obniżyć budżet marketingowy.
- Wyższe koszty
Cykliczne koszty utrzymania w tradycyjnym marketingu mogą okazać się ogromnym wydatkiem, która może, ale nie musi, przynieść dobry zwrot z inwestycji. Twoja reklama w lokalnej gazecie będzie skuteczna tylko wtedy, gdy zostanie zobaczona przez odbiorców docelowych w dniu jej opublikowania. Tylko jakie masz na to szanse?
Jeśli chcesz ponownie do nich dotrzeć, musisz stworzyć i uruchomić nową kampanię reklam drukowanych. Podobnie jest gdy tworzysz i rozprowadzasz plakaty lub ulotki reklamowe w Twojej okolicy, wydajesz pieniądze na jednorazową ekspozycję. Porównaj to z treściami, które możesz tworzyć w swojej witrynie, które mogą przyciągać grupę docelową użytkowników na wiele lat bez dodatkowych kosztów.
- Ograniczone możliwości dostosowania
Czy chcesz kierować reklamy do klientów pracujących w określonej branży i należących do określonej grupy wiekowej? Tradycyjny marketing oferuje niewielkie możliwości w dostosowywaniu kampanii i kierowaniu reklam do określonych klientów.
Mimo że możesz korzystać z tradycyjnych technik marketingowych, aby reklamować określone produkty to nie możesz pokazać ich ściśle określonej grupie klientów. Korzystając z reklam online, możesz nie tylko dotrzeć do właściwego rodzaju klientów, ale także wyświetlić im oferty dopasowane do nich.
- Brak prostej możliwości aktualizacji
Spójrzmy prawdzie w oczy, jedną z mocnych stron marketingu cyfrowego jest fakt, że można go łatwo aktualizować i dostosowywać. W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, w którym modyfikowanie wymaga dużo wysiłku. Wyobraź sobie, że Twoje reklamy drukowane mają niewłaściwy procent zniżki, jak możesz temu zaradzić, jeśli wydruki są już gotowe? Z drugiej strony edycja cyfrowych kampanii marketingowych to tylko kilka kliknięć.
- Brak możliwości przedstawienia szczegółowych cenników
Tradycyjny marketing nigdy nie zawiódł jeśli chodzi o przyciągnięcie klientów promocyjnymi cenami lub wyprzedażami. Jednak jeśli chodzi o oferowanie bardziej unikalnych, niestandardowych opcji cenowych, możesz trafić na duży problem. Jeśli przeanalizujesz możliwości dostępne dla drukowanej reklamy, możesz nie znaleźć miejsca do zaprezentowania rozbudowanych planów cenowych nawet jeśli pomogłoby to w przekonaniu większej ilości ludzi do skorzystania z twojej oferty.
- Kiepskie możliwości zmierzenia wyników
Prowadząc tradycyjną strategię marketingową koniecznym jest, aby wiedzieć jak jest skuteczna, żeby mieć pewność iż środki nie są inwestowane w niewłaściwy sposób. Niestety wyników uzyskanych przy pomocy tradycyjnego marketingu nie można zmierzyć w prosty i efektywny sposób.
Z drugiej strony, prowadząc kampanię marketingową online, możesz bez trudu określić, gdzie popełniłeś błąd i czy kampania ma szansę na sukces, czy też nie. Taka możliwość sama w sobie sprawia, że marketing cyfrowy w tym przypadku okazuje się lepszy niż tradycyjny.
Więcej o marketingu przeczytacie w trzeciej części naszego wpisu Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.3
Mimo swoich wad tradycyjne metody nadal funkcjonują i mają się dobrze, gdyż dobrze świadczą o prestiżu firmy. Z najlepszymi systemami reklamowymi i wystawienniczymi zapoznasz się klikając w poniższy przycisk.